Hülye egy helyzet. Tiltják ami logikus, engedik ami szabálytalan, és tiltják újból ugyanezt - ha épp az esik jól.
Na nem valami ősi vallás elmaradott törvényeiről van szó - a Magyar KRESZ az, amit górcső alá vettünk. Ugye ez korlátozná értelmes (?) keretek közé mindennapi közlekedésünk. Íme néhány paradoxon, nagyrészt két keréken:

1, "..Motorkerékpár, lakott területen kívül, nem haladhat a többsávos út belső forgalmi sávjában.
Indoklás: teljesítménye alapján alkalmatlan rá.." Aham, persze. Hiszen legtöbbünk motorja 'csak' 600-750 köbcentis, öregapám Swiftje meg EZRES UGYE ! Persze, értem én - csak felfogni nem tudom.

2, "..Személygépkocsival azonos sávon belül előzhetünk motorkerékpárt - fordítva viszont TILOS a manővert végrehajtani.." Tehát ebben az országban A+B nem egyenlő B+A -val ? Nocsak. Pitagorasz meg csúnyán forog...



3, A bevezetésre váró KRESZ egyik újítása, hogy a BICIKLISEK előtt megnyitja a BUSZ-sávokat. Gyönyörű lesz, a csúcsforgalomban a kátyukat 25-tel kerülgető cangások mögött sorakozó röntgen-kék Ikarusok látványa... Persze a  motorosok ugyanilyen követelését elutaították: pedig azzal lehet hogy több embert lehetne az agyonzsúfolt autósforgalomból kiemelni, valami kissebb helyigényű, környezetbarátabb járműre - mint így a drótszamárra. ( De adja az Ég hogy tévedjek, és a bevezetés másnapján az addig 2tonnás telek-járókkal tökegyedül utazó urak/hölgyek, 28-as agyváltóssal járjanak a városban... Vajon így lesz? ) 

4, "..Motorkerékpár fogalma : olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg, és teljesítménye nem haladja meg a 15 kw-ot.." - csókolom a kezüket: akkor a Magyarországon forgalmazott quad-ok, melyek 15kw-nál nem erősebbek, ill. a törpeautók hogy nem kapnak évek óta rendszámot ? Ugyan melyik paraméter nem teljesedik ki esetükben ?

De fel a fejjel: jön az új Kresz, jövőre. Kár hogy még részleteiben sem ismerhetjük: nyugi, majd a kész 'munkát' élvezzük jövő tavasszal.
Azt hiszem addigra veszek egy Tesco-s elektromos rollert. Persze szigorúan 300W-osat. Mer' ugye az nem JÁRMŰ , így nem rendelkeznek róla a Kresz-ben. Nekem jó lesz...
 

5,  "27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha

- a vezető előzésre készül fel,

- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy

- az úton az előzés tilos,

b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,

c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.

És végül: az angol példa a motoros-autós "békés együttélésre".

youtube.com/watch


A bejegyzés trackback címe:

https://kutya-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr50467238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.