Majdnem megvoltál...

2008.06.22. 10:19

...hallhattuk vagy 10 éve, az elhíresült mondást a Halálos Iramban c. filmben. Ez az érzés, amikor már szinte boldog lennél, sőt: rá is beszéled magad hogy boldog vagy az adott pillanatban. Pedig dehogy.

 

 

Na ilyen pillanat egy (tapasztalt) motoros életében az Aprilia Shiver 750 is. Eredetileg nem ez lett volna a vezér-fonal a tesztben (hiszen alapvetően jól kigondolt motorról van szó) de a sajtó reklámanyag videója megadta a kegyelemdöfést:

 

 

 

Konkrétan a 'reklámozzunk cicikkel és popsival' marketing teljes csődje a kisfilm, kár érte. Nem mintha nem lenne kívánatos a kedves ifjú hölgy a klipben - de még mennyire! - , és nem jönne meg az ember kedve Apriliázni a látottaktól de:

 

- azt a nőt soha nem kapod meg, akárhány ilyen motort is veszel,

- ezzel a motorral azt a bizonyos 'húúúbazzz' érzést nem fogod átélni.

 

És mégegyszer hangsúlyozom: ez nem is lenne baj, ha nem egy ilyen reklámfilmmel promótálnák a vasat. De elég a nyavajgásból: nyeregbe !

Nos, nem győzünk csodálkozni - a gép jól sikerült, ötletes, nem hivalkodó. Olaszhonban ilyen kis pénzből, ennyi ámulatot kiváltó részletet régen hoztak már össze.

 

Helyet foglalunk a nyeregben: jééé, embereknek készült! Kényelmes, ergonomikus, kézre áll, jól átgondolt. Start: és vrrroooaam! Azannya! - szakad ki belőlünk egyszerre. Nem találunk szavakat, a gyári dobokkal felszerelt kis Aprilia pontosan olyan szívmelengető hangot ad, mint az iménti KTM SuperDuke, vagy az S4Rs ! Vagy talán még jobbat ?  Mi lenne ha Akropovic mester még foglalkozna vele egy kicsit ?

Szóval el vagyunk varázsolva, tényleg mint a reklámfilm: itt van előttünk minden amit kívánunk, indulhatunk. És egy. És kettő, és elfordulunk szűken, és jön a három... húúúú, na álljunk meg egy szóra.

 

Nem egy GS500, és nem is SRX600. De könyörgöm MIÉRT NEM MEGY ? Kívánjuk a formát, zabáljuk a hangját, élvezzük a szép részleteket, rendesen begerjedünk rá... És akkor elillan a varázs. Kelletlen közép- és felső tartomány, nyúlós karakter, és belerondítva a képbe: 10 évvel ezelőtti fékhatás a kanyarok előtt.

Közben persze ugyanúgy suhan a táj, és a szűk kanyargós teszt-útvonalon amúgy sem hajtaná egyik kezdő pilóta sem a vasat, de Istenem: nem mindenki lakik Mátrafüreden ! És Trentoban se, pedig de jó lenne.

El is kell jutni a kanyarokig, sok-sok autópályán, és országúton keresztül. Ahol ez az erő, ekkora körítéshez, bizony kevéske.

Annyira tudnám szeretni. Annyira levetkőzném a talján vasak iráni előítéleteimet. De uraim: ehhez egyszerűen több kell! Leszállunk, azonnal lecsapnak ránk a forgalmazó hostessei, és jönnek a kérdések:

- milyen volt?

- hogy tetszett?

- vennél ilyet?

 

- Jó volt (jó lett volna).

- Nagyon tetszett (amíg el nem indultunk)

- Nem. Vagy Tuono blokkal esetleg...

 

Már-már erőt vettem magamon, hogy még fél órát eltöltsek a nyeregben - hátha csak a 98 lovas ZZR után tűnik gyengécskének, az érzésre kb. 70-75 lovas gép. Aztán kezembe kapom a sajtó anyagot: nájtínfájvhorszpávör...

 

Rákérdezek, neten rákeresek - nem elírás. Újra felidézem magamban az utat: ez nem lehet igaz. Vagy engem csaptak be az érzékeim, vagy a 95 paripából legalább harmincnak heveny patagyulladása van.

Az öreg '83-as GPz750-em, 7000-es fordulatnál, kb. 65 lovat leadva a karomat nyújtotta anno, és a lelkemet rémisztgette. Aki ment az 'öreggel' mind azt mondta: soha nem kell 100 lovasnál erősebb gép, ha ez a 86 ló ereje.

Mostani, '02-es ZZR600-am óramutató finomsággal emeli az elejét, és három dobozzal, két személlyel is belefut -óra szerint- a 240-be (persze német autópályán :-), egy elvileg gyengébb motor, mint az Aprilia.

Valami hiba van... szerintem ez a hiba bennem leledzik. Túl sok, és túl sok jó motor volt alattam, hogy értékeljem az egyszerű dolgokat - a nyugalmat, a kényelmet, a stresszmentes létet, és az ergonómiát egy motoron.

Vagy az a hiba, hogy ezen tulajdonságokat én egy házvezetőnőtől, vagy max. egy céges autótól várnám. De egy motor, az legyen DÖG. Ez meg pont nem az.

Hölgyeim és motorozással barátkozó Uraim, kedves barátaim - vegyen mindenki Shivert kezdő motornak. Önöknek jó lesz, nem fognak csalódni. És ki tudja - competition black színben, egy Akra csővel, talán mégis össze lehet vele szedni a klipben látható hölgyet, egy langymeleg nyári estén, a kávéház teraszán.

De figyelem: ha a kis hölgy az előző pasija is motoros volt, azért kérdezzünk rá az ex- típusra. Ha BÁRMELYIK japán sor4-es, 600cc+ vas nevét említi, akkor inkább a tánctudásunkkal próbáljuk lenyűgözni. Mert ez a vas nem fog helyettünk bizonyítani...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kutya-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr19533178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.09.17. 11:32:35

Ezt - ha nem haraxol - dícséretnek veszem, egy ilyen megszállott motor-rajongótól ! :-)

( Ha van időd nézz rá a Duci S4Rs próbára is, no az über-alles volt, nagy meglepetéssel... :-))

nigger 2008.09.17. 19:49:25

Nemrég mentem az Aprilia automata vasával na az jó gép állat futómű de ugyanez volt az érzésem.Ez egy álcázott nagyrobogó és nincs bennem ez az általad leírt húbá de megy gyorsan dugok mégeggyet" érzés.Ez van.Forever Duki :)
süti beállítások módosítása