Régen motoroztunk már...

2009.06.24. 17:47

...és még milyen soká fogok...jajj.

 

De addig is haladok a motor-építéssel. A cél, hogy a 90-as évek elejének sportmotorjából, egy abszolút egyénre szabott, kényelmes túramotort faragjak, napi 1000km+ túrákhoz.

Magam sem tudom hogy mekkora az a bizonyos fa, amibe a fejszémet vágtam: de a mammutfenyő látatlanba' bekaphatja.

Szóval : 0. Nap, Tervezés-Bontás.

 

&Rash barátom megrajzolta a konzolt, és a befogót, ehhez megtaláltuk az alapanyagot, és az esztergályost, aki a munkát elvállalta. Szóval kezdjük el :

Az eredeti állapot, innen indulunk.

 

 

Óvatosan kipattintjuk a krómozott patentokat, amik a kormány befogó csavarjait takarják

 

Íme a csupasz konzol, 23mm mély a síkja, a legfelső ponthoz képest. Eddig jutottunk, fél óra alatt megvolt - mérésekkel együtt.

 

1. nap: A Konzol - itt még "próba" állapotban. A csavarlyukak stimmelnek, lehet finomítani az éleket, lehet festeni

 

És a kész mű: helyén az új kormány. Nem is fájt :)

 

Nem volt a gyárival egyező szín, jöhet a barkácsolás: RaL 7021 és 9005 keveréke lesz a szín. ( Fekete, enyhe szürkéskék beütéssel )

Amíg szárad a konzol, nekilátok kiveszem a hátsó kereket. A tartós Kenda671-et, a szintén tartós, de pályázásra is alkalmas PilotRoad 2 váltja.

'Természetesen' 150 / 70-17 méretben :)

A kiszerelés sorrendje: sasszeg, anya, alátét, feszesség jelző, tengely, túloldali feszesség jelző, távtartó jobb és bal oldalt, lánckerék. A hátsó féknyerget fel kell lazítani a művelethez. A képen látott szerszámokkal...

 

...egy perc alatt kint van a kerék.

 

A kormánysúlyt le kell(ene) vennem a markolat cseréhez. De ha egy CetaForm eltörött a nyomorék 6-os csavaron, akkor ott nagy gonoszság van... :(

 

Remélem idén még sok-sok kilométeren keresztül fogom nézegetni ezt a feliratot :)

 

És a helyén a kerék - rajta a Pilot Road 2CT -vel !

 

Első délután vége, ennyire jutottunk. Következik a festés, bowdenek-fékcsövek lekötése, az új kormány hosszabb kiegészítőinek megrendelése.

 

( JA: és jó hogy kint volt a kerék - jelentem a hátsó fék 1mm vastag - 33000 km alatt ez is elkopott... :) Jöhet a Brembo ! )

Szerző: kutya_zzr

7 komment

Címkék: atalakitas

A bejegyzés trackback címe:

https://kutya-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr851206052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polanigger 2009.06.26. 05:49:37

Kiváncsi vok a végeredményre!Amúgy minden oké?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.06.26. 05:55:29

@polanigger: hamarosan láthatod azt is: jövő hónapban már az első próbautat tervezem ! :)

Igen, minden Ok, már csak a nyomok emlékeztetnek, hogy valaha nagy-nagy sz@rban voltam :)

polanigger 2009.06.27. 06:47:13

Sosem voltál szarban mondtam.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.06.27. 17:29:31

@polanigger: igen mondtad. De azt a félhomályos, kórtermi beszélgetést többé nem szeretném hallani:

"Pulai úr - sajnálom, de nem sikerült a műtétje..."

Olyankor valahogy nagy-nagy szarban érzi magát az ember :)

polanigger 2009.06.29. 05:49:28

Hááát igen kb sejtem mit érezhettél.De most már ne foglalkozz vele előre nézz és építsd a vasadat. :)

Lacika25 2010.01.02. 20:49:16

Szép, szép, de azért az LSL gondolom jobban ál neki ;)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.01.02. 21:05:45

@Lacika25: kevés alkatrészek egyike, amitől egyszerre szebb és kényelmesebb a motor! :)
süti beállítások módosítása