Prága? Fura egy hely...

2010.03.11. 16:42

 
Ezt gondolom most, közel hat év távlatából Prágáról. Ennyi az összes ami eszembe jut, és  ez a legpozitívabb jelző is egyben, ami az elmúlt évek alatt előkerült a várossal kapcsolatban.
Fantasztikus építészet, leírhatatlan hangulat, megdöbbentő étel- és ital választék, mindenhol kedves kiszolgálás - ennek ellenére nem dicsérem. Hogy miért is? Kezdjük az elejéről.
A 600-as ZZR első nagyobb túrája volt Csehország, az új Kawát most élvezhettük először - és majdnem utoljára.
 
 

 1. nap
 
Prága és Pilzen régi vágyunk volt, 2004-ben a Brno-i MotoGp -vel összekötve szerveztük a túrát. A többiek még melóban, de mi már péntek hajnal 6-kor úton voltunk, és a bőséges reggelit már Pozsonyban fogyasztottuk, hála az autópálya kihaltságának. (Telefon: Norbiék holnap hajnalban jönnek, valahol Brno-ban alszanak szombaton, vasárnap pedig a pályán találka. Király.) Bő gázzal tovább. Minden percét élvezem az utazásnak, elvarázsol az új vas. Egyszerűen jó ez a motor, és pont.
 
Brno-ig ragyogó napsütés, ott viszont egy pillanat alatt óriási felhők, az idő hirtelen vagy 15 fokot hűlt, és már szakadt is az eső.
 
170 km a szállásig - ezt esőben is kibírjuk, gondoltuk. Aztán a pályán egy célt tévesztett furgon, előttünk alig egy kilométerrel mutat be egy Leszúrt-Rittberger -t ( nem, nem a porosz tábornokot ) mi is csak a fűben tudjuk kikerülni a keresztben elterülő IVECO-t.
Az eső továbbra is szakad, és már alig tíz fokot mutatott csak a hőmérő...
Gyors melegedés az útszéli kajáldában, és rendületlenül tovább.
 
Kettőkor Prága, 3-ra már elfoglaljuk a szobát is, és elindulunk felfedezni a várost. Nem tudom mire számítsak, építészet, múzeumok stb. mindig hidegen hagytak, inkább a természetbe vágynék szabadidőmben.
 
De ez valami elképesztő: minden méteren újabb remekmű, érzem kevés lesz a két memória kártya, hatalmas szájtátás minden egyes utcában, és slusszpoénként a nap is kisüt. Gyönyörű idő, finom sör egy kiskocsmában, és egy évek óta nem látott barát, akivel itthon szinte nem is látjuk egymást. Persze a prágai forgatagban pont ugyanahhoz a bódéhoz lépünk oda !  Hihetetlen élmény, Prága egyszerűen varázslatos.
Szállásunkból az éjszakai város, és a csodálatos királyi vár látszik. Nem tudok betelni, ez valami egészen új érzés. Fáradtság, gyors kaja, Talma közben jól szerepelt, igazán jól érezzük magunkat, gyors lefekvés. Akkor még nem tudtuk, hogy már csak egy nyugodt napunk maradt.

Prágai hidak - foto: Pulai László

 

 2. nap
 
Gyors időjárás lekérdezés otthonról, és 7 -kor már Pilzen felé suhanunk. Évek óta rebesgetik hüllő tartó körökben, hogy ott valami csodát alkottak cseh barátaink. Saccra haladunk, és meglepő módon tévesztés nélkül érünk az állatkert kapujáig. Gyors szóváltás (de igen b...meg ez "parkingplacc", ott a 20 centis sáros-dzsuvában az meg "tráktor parkingplacc" - szerintem...) végül a pénztár melletti járdán letámasztjuk a vasat.
 
Bent sehol nem látott igényesség, inkább kis rezervátum (amennyire ez 20 emeletes házak tövében lehet) minden egyes terem külön élmény, a hüllő-házba pedig pont etetésre érünk ki. A kiscsirkék sajnálatra méltóak persze, de vannak ugye magasabban elhelyezkedő ragadozók is - akik mégse ehetnek knédlit - folklór ide vagy oda.
Örök élmény a Komodói varánusz, és az Alligátorok etetése, sok elsőre fel sem ismert gyíkfajt látunk, ismét piros pont.

fotó: Pulai László

 
A DinoParkban minden megmászható gyíkra felsiklunk, tizedszerre is megriadunk a mozgás-érzékelős T-Rex-től, letekintünk a kihalt városra, aztán irány vissza.
 
Prágában előbb a térképpel próbálkozunk, aztán 'szájgtíng' buszokat követünk - mindhiába: a nevezetességekből alig látunk valamit.
 
Gondolunk egy merészet, és elindulunk egy-egy távolról kiszemelt célpont felé, légvonalban. Így aztán olyan utcákon haladunk, hogy fejünket lehúzva férünk át árkádok alatt, 20-30 %-os emelkedőket gyűrünk le, de a látvány megéri.
 
Így történt aztán, hogy a fényképezett dolgok nevét csak itthon tudtuk meg, de ezt egyáltalán nem bántuk. Ez így volt szép.

 foto: Pulai László

 
Végül tokiói - dán vegyes-válogatottal fagyizunk, megjegyzik hogy szép a motor, (hiszen Japán! :) és hogy mennyire szerencsések is vagyunk mi Magyarok. Hogy miért is? - kérdezek vissza.
 
Hát azért - csiripeli a szűken 40 kilós gésa-növendék - mert szomszéd országból jöttünk, és így nem kell nyelvet tanulnunk, itt a közelség miatt biztosan jól megértenek minket, anyanyelvünkön is.  Naja, mondom - és az angol szókincs szűkössége miatt nem kezdek bele a cseh/szlovák/magyar nyelvtani párhuzamok csatájába, ráhagyom hadd irigykedjen.
 
Sétánkból visszaérve, épp egy bő mázsás kretén PRÓBÁL FELMÁSZNI A MOTOROMRA, közben a barátnője fényképezi. Súlyelőny ide vagy oda, vagy ötven méterről elkezdek ordítani vele, lesz ami lesz. Tört angolsággal elnézést kér, és hebegi, hogy csak a csajának akarta megmutatni, milyen jól is nézne ki ha ráülne. Felajánlom, hogy mást is megmutatok a barátnőjének amin jól nézne ki ha ráülne, Andrea azonban nem díjazza az ötletet... közben újdonsült ismerősünk is inkább tovább áll, barátnőstül.
 
Este hangulatos vacsi, megtudjuk hogy ami leírva 'vichees' az a szlovák-angolban azt jelenti 'sajttal' és ezzel a tanulsággal aludni térünk. Utolsó mozzanatként a szombati nyüzsgés miatt beljebb tolom a vasat tegnapi pihenőjéről, most a porta ablakától alig 4-5 méterre zárom le, nyugodtan térünk aludni.
 

 3. nap
 
Gyors SMS a Brno-ban várakozóknak, bő egy óra és ott vagyunk. Ruha föl, dobozok kézben, irány a vas.
 
Szentségelés, doboz lehajít, ordít, szidja, és persze vörösödik...
 
Az éjjel megpróbálták elvinni a Kawát - konstatálom, miután az álkulcs darabjait szedegetem a gyújtásból és a félig szétfúrt tárcsazárat próbálom lefaragni. Ha az erős sodrony nem fogja a kerítéshez, tán sikerrel járnak: így - ha megrongáltan is - de itt a motor a kezeim között. Jó ötlet volt megvenni az ABUS-t az út előtt.
 
Recepció, segítségkérés (érdekes, mindenki elfelejt angolul, és a telefont se találják, sőt bíztatnak hogy nem is kell rendőrt hívni, hiszen nem történt semmi (!),  miközben a recepciós - akitől 4-5 méterre történt az eset - valahogy elvész a tömegben és elő sem kerül többet. Az 'önzetlen segítségért' hála, kis negatív reklám : HOTEL STRAHOVSKY, soha többet.)
 
Sebaj, mobil - 112, egy óra múlva megjelenik Hasek felügyelő. Előbb Felicia, majd Policia.
 
Kedves fiatal tolmács hölgy (ne ess hanyatt magyar, szimpla angol-cseh ) jegyzőkönyv (a biztosítás miatt) telefon haza, szerezzenek autót amivel elszállítjuk a vasat.
 
Később a közeli kilátóba és rózsakertbe sétálunk, de egyáltalán nem tudom élvezni, mindenem remeg. Igen, azt hiszem képes lennék élet-ellenes bűncselekményre ebben az állapotban. A fényképekről visszatekintve, ezen a napon is csodákat láttunk - akkor valahogy nem tűnt fel a sok szépség.
 
Délután 4-re ott az autó, megtudjuk a Kawa nagy titkát (törött gyújtással nem lehet indítani, még a kábelek rövidre zárásával sem!) kb. 20 másodperc alatt lefűrészeljük a 'vághatatlan' tárcsazár maradékát, be a puttonyba és tűz. Mivel az autó 2 személyes, hátra szorulunk a raktérbe- a szlovák határnál nyújtózás, magyar határon tankolás, éjjel 2-re itthon.
 
Mint megtudjuk, Norbiék sem jártak jobban - a szombati edzés végén elindultak szállást keresni (hajnal 4 óta jöttek) este 10-re már 570 km-t motoroztak, de egy árva fáskamra nem sok, annyit sem találtak. Az eső továbbra is folyamatos, így berágtak, és 18 órai motorozás után elindultak HAZA a szakadó esőben!
(Miközben erről mit sem tudva, a hat személyes(!) szobában ketten aludtunk, tőlük alig 20 percnyire...)  Ők hajnal 4-kor lerakták itthon a gépeket, másnap reggel pedig a TV-ben kísérték figyelemmel a műsort.
 
Mi - mint kiderült - a TV-ben sem láttuk a versenyt, hulla fáradtan és elkeseredve indultunk hétfőn dolgozni. Tovább fokozva a jókedvet kiderült, hogy a biztosításunkkal (Allianz) kitörölhetjük, idézem: "mivel a cselekmény a kiemelten veszélyes, este 10 és reggel 6 óra között történt" Aham. Legközelebb így kötünk biztosítást...
 
A mobilszolgáltatónk, VÉGIG SAJÁT HÁLÓZATÁBAN DOLGOZVA sikeresen kiszámlázott majd' 23.000.- Ft-ot, a 8 sms - ért és a kb 20 perces hívásért. Utólag is kösz, RÓZSASZÍN-ben látom a KAPCSOLAT-unkat azóta is.
 
Na ez így elég lehangoló lett. Azonban a készült képeket nézve már az idei utat tervezem. Bármennyire is rossz tapasztalat ez, nem riaszthat el attól hogy újra ott legyek.
 
Furcsa egy hely ez a Prága: egyik legrosszabb motoros emlékem színhelye és mégis alig várom, hogy visszatérjek egyszer. Felejthetetlen város, egy örök emlék.

Kilátás a Károly hídról - foto: Pulai László

Szerző: kutya_zzr

2 komment

Címkék: zzr sztori

A bejegyzés trackback címe:

https://kutya-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr331831726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hispy 2010.03.13. 08:16:54

Nagyon Jók a sztorik! csak igy tovább! tavaszal mi is megyünk prágába de ABuST viszek :).

Darazs442 2010.04.03. 14:36:11

Jó volt olvasni! Döbbenet, hogy ami nincs lebetonozva, azt viszik, esetleg kibontják a betonból... Tárcsazár és vastag lánc ellenére. További széles utat!

Egy XJ 550 tulaj
süti beállítások módosítása