Kerékpáros: jó ez neked?

2009.12.06. 15:54

 

Jövőre a motorosokat -ha lehet- még jobban fogják utálni az autóval közlekedők. Amiért eddig anyáztak, az egy varázsütésre vált szabályossá és törvényessé.

De van esély a közös platformra. Például utálhatjuk együtt a bicikliseket. Képzeljük csak el: enyhe emelkedő, M.A.N 40 tonnával áll a lámpánál, a külső sávban természetesen. Bicikli szabályosan megelőzi jobbról, majd a zöld jelzésre vad nyolcasokba kezd, ahogy megpróbál 15, merész esetben akár 20 kilométeres sebességre gyorsulni az emelkedőn.

Eközben mögötte, a fél milliós kuplunggal játszva óvatoskodik a szerelvény, és tizenkettővel ballag, hogy fel ne lökje szerencsétlent. Van az a pont, ahol inkább elütné az ember... Ha lecsukják, akkor is két év múlva szabadul. A vasszamár megelőzése ennél lényegesen több idő, szóval tiszta nyereség.

Vagy az egyirányú utca, ahol -nyilván- csak a 'behajtani tilos' irányába nézek el, míg a másik oldalról szabályosan belémjön egy biciklis. Mert neki ugye szabad. Szemből is.

De hogy addig is ízelítőt kapjunk abból, ami vár ránk. Kerékpár utat mindenhová! Ahol nincs, ott -csakúgy mint a lengyel rajzfilmben- elő a varázsceruzát, és rajzolunk!

 

Valami remek. Ezzel a semmi méretű 1.2-es Astrával is átlóg a vezető a másik sávba, és akkor még nem beszéltünk termetes SUV-okról, vagy anyukákról, akik 6-8 személyes kisbuszokkal hordják a nagy számú gyereksereget.

És a slusszpoén: amikor szembe is jön valaki... Újabb remek móka.

 

Agyam eláll. Most vagy mindkét autó a kerékpársávra hajt ( Jesszus micsoda bűn, e fölött már csak az anyagyilkosság áll! ) esetleg óvatosan letörik egymás ajtaját ill. tükrét, majd egy kellemes 50-50 aránnyal tehermentesítik a biztosítót a fizetési kötelezettség alól. Fényezéssel együtt 2-300 ezernél nem kerül többe. Fejenként.

Hatalmas gondolat volt ez a két csík... veszélyes a kerékpárosra, veszélyes az autósokra, mindenkire. Az autón elemcsere, a kerékpáron kerékcsere, szegény biciklisen szervcsere.

Pedig remek dolog kerékpározni. Magam is napi 100 kilométereket nyomtam le hobbiból az öreg 21 sebességessel, amíg rá nem jöttem hogy tiszta orosz rulett. A motorosok 70%-át észre sem veszi egy átlag autós, a kerékpárosnál ez az arány úgy 115-122% körül mozoghat. Suzukival és kalappal súlyosbítva ugyanez másfélszeres szorzóval.

Így nem maradt más, továbbra is autózom telente (főleg egészségügyi okokból) és motorozom nyáron. A bicajt meg imádom a Szlovák Paradicsomban, amikor áttekerek a Hernád áttöréstől Dobsináig, és eszem egy remek rácsos batyut. Jó is az.

 

Pedig itthon is szívesen lenyomnám azt a hat kilométert naponta, és inkább eltankolnám egy hétvégi kirándulásra a dugóban elpöfékelt benzint. De egyszerűen nem biztonságos/életképes a biciklis megoldás. Kár érte... Viszont aki az engedélyt adta a felfestésre, az remélem hogy fel-alá fog tekerni rajta egész nap családostól.

 

Vagy ne is. Hiszen a cél nem szentesíti a hülyeséget: ha napi 24 órában lenne kihasználva ez a sáv, az is kevés lenne a létjogosultságához.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kutya-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr701578085

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kerékpár 2009.12.07. 11:14:33

Ez a blog a kerékpárokról szól. Minden, ami kerékpár! ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

p4spmx 2009.12.07. 19:11:05

Nagyon is igaz...De én motorosként is biciklisnek tudom magam érezni. Najo nem vok motoros csak robogós...eltaposnak ugyanugy:)

Mistral1011 2009.12.08. 09:53:10

Miért nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy az EU pénzelte ezt az utat - csak kicsit máshogy nézett ki a tervekben: külön kerékpárút, szalagkorláttal elválasztva az autóktól, 3 m-rel beljebb az erdőben, zöldmezős beruházásként - gondolom ennél drágább kivitelezési terv nem lehet. Aztán ez valósult meg, de a számlán a másik összeg szerepelt...
Agyrém.

Shadwell 2009.12.09. 08:49:33

Vészvillogóval, úttest közepén megálni, kedvünkre fotózgatni, igazi magyar szokás...

Egy egyirányú utcánál mostantól két írányba nézel. Mint bármyelyik nyugati nagyvárosban. Megterhel nagyon?

tomnemtom 2009.12.09. 09:06:57

hehe, 115-122% :)

csodálkozom is, hogyan tudtam 15 éve a városban szinte mindenhova biciklivel menni. visszanézve igazat kell adnom azoknak, akik már akkor lehülyéztek, hogy életveszélyes, amit csinálok.
azóta mintha több autó lenne.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 09:21:20

@Shadwell: Jajj Te egyem az érzékeny lelked.
- Amit látsz az nem az ÚT KÖZEPE, hanem egy hibás rendelet, agyatlan fizikai alkalmazása.
Ahol állok, az mostantól az én sávom... meg persze a szembejövőé is.

Na itt a hiba.

- Nem járok nyugati nagyvárosokban. Itthon meg hozzászoktam, hogy a KRESZ rossz, de nem életveszélyes. Ellentétben azokkal, akiknek kétkerekű járművük van - de KRESZ vizsgájuk nincs, így nem is érzik magukra nézve kötelezőnek azt.
Tisztelet a kivételnek.

igazi hős 2009.12.09. 09:21:30

Nem azért, de pont a 40 tonnás gép simán meg 5 alatt is kuplungcsúsztatás nélkül, 15-tel meg a legtöbb jármű. Mintha lenne egy kötelező minimum 2,75 m szélesség a forgalmi sávra, nem? Nem véletlen, hogy a sárga vonal nem folyamatos, hanem szaggatott, érezte a kivitelező/megrendelő hogy szabályos bringasáv nem fér el.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 09:23:20

@tomnemtom: igen, több az autó. És több a hülye, majd az "esp-efs-abs-kgb" megoldja helyettem típusú vezető.
Komplett életveszély. Levezettem 1 milliót, egy parkolói koccanást okoztam csak, de alólam ütötték már ki a vasakat párszor.

Érdekes: Románián kívül bármelyik külföldi túrámon haladva, egyszerűen nem látok barmokat az úton. Hogy lehet?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 09:25:45

@igazi hős: így van, nem fért el. Tehát alkotott egy nagy semmit, sok pénzből. Amiből akár egy (rövidebb) létező kerékpárút is kijött volna. Persze a pénz az ilyen pályázatokon el szokott fogyni-folyni...

Kíváncsi vagyok, a pályázati terveken ez hogy szerepelt? 3 kilométer kerékpárút létrehozása?

teabore 2009.12.09. 10:47:48

@kutya_zzr: "- Nem járok nyugati nagyvárosokban"

Ez a kisebbik gond (bár ez is elég nagy) - -a nagyobbik az, hogy a megvalósításért felelősök sem járnak sehol.

toreki 2009.12.09. 11:29:51

Azért szaggatott, mert ajánlott kerékpársáv, ami kijelöli a kerékpáros helyét. Azonban forgalmi akadály esetén a kerékpáros elhagyhatja, illetve az autós is használhatja bizonyos esetekben. Pl haladhat rajta, ha nincs ott bringás, kanyarodhat rajta keresztül jobbra, és parkolhat a tőle jobbra levő parkolóban, viszont nem parkolhat rajta. A neten vannak jó képek, filmek, hogy nálunk jobb közlekedési kultúrával rendelkező országokban hogyan használják. Van még mint tanulnunk.

Közöd?? (törölt) 2009.12.09. 12:06:23

vettem egy gázpisztolyt, ha szarakodik a a biciglis akkor arconlövöm, ennyi ez az én kresszem

igazi hős 2009.12.09. 12:53:08

@toreki: "ajánlott kerékpársáv": KRESZben nem létezik ilyen fogalom.
"A kerékpársávot az úttest többi részétől folytonos - az útkereszteződésnél, továbbá ahol a járművek várakozóhelyét az úttest széle és a kerékpársáv külső széle között jelölték ki, szaggatott - sárga vonal választja el." (18/4. pont)

@kutya_zzr: Ha van egy objektív mérce, akkor hogy vette át ezt valaki? Ez nem olyan mint az M7 felújítás, amin nem látszott hogy fél év alatt tönkremegy, ez már az átadáskor sem volt elég széles. Szóval ez nem kerékpársáv, hanem kamu, de vastagon.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 12:54:17

@teabore: na jó ez erős túlzás hogy 'nem járok', de a mondat így jött ki értelmesen:)
Néhanap 'véletlenül' el szoktam motorozni talján vidékekre, és egyéb tőlünk szerencsésebb fejlődésű országokba :)

lr 2009.12.09. 17:09:24

@toreki +1. Mondjuk lakotton kívül érdekes, de legalább figyelmeztet arra, h feltűnhet bringás.
@Közöd??:Nem használ a terápia? Mesélj a motivációidról! Unatkozó bölcsész-e vagy? :D

lr 2009.12.09. 17:10:11

@igazi hős: Épp most legalizálódott a nyílt kerékpársáv.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 17:49:19

@lr: értelmezz, ne olvass. a "nyílt" és az "ajánlott" ne mugyanaz...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.12.09. 20:43:23

Kicsit nem ártott volna utánanézni, hogy mit is ábrázol a kép és akkor nem vontál volna le téves következtetést belőle.
Szóval ez egy ún. "nyitott kerékpársáv", ami most került bele a KRESZ-be. Azért nyitott, mert ha az ábrázolt módon szemből érkezik egy jármű, akkor az autós rámehet a kerákpársávra.

nitro1 2009.12.09. 21:00:36

És az egyirányúból szembe irányban érkező kerékpárosnak elsőbbsége is van azzal szemben, aki mellékutcából szeretne az egyirányúba menetirányban bekanyarodni?

igazi hős 2009.12.09. 21:58:57

@Fricy: @lr: Az "épp most" az mit jelent, mert a hatályos KRESZben nem találom? Jövőre? És ezt a képet Marty McFly csinálta...

kispista2 2009.12.09. 23:01:46

nyitott kerékpársáv, azt a célt szolgálja, hogy a kerékpárost csak akkor előzd meg ha éppen nem jönnek szemből. ha meg szemből jönnek akkor ráhajthatsz.

Ha egy teherautósofőr meg nem bír 20 kmh-val emelkedőn menni az mit csinál ha dugó van? Vagy az nem zavarja?

Egyirányúba meg csak táblával engedett esetben szabad szemből behajtani, ami mindkét végén szerepel. Tehát egyértelműen láthatod, hogy kerékpáros jöhet abból az irányból is.

Ja és baszd meg a quados fasszopó kurva anyádat!

kispista2 2009.12.09. 23:03:39

@igazi hős: jövőre

A képen nem látszik kerékpáros piktogram és tábla sem, tehát ez még nem is kerékpársáv.

De mitől lenne ez veszélyesebb, mintha semmi sem lenne?

És a különálló kerékpárút 100x veszélyesebb mint a kerékpársáv.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.10. 06:29:36

@Fricy: nagyszerű. Tehát megy a kerékpáros valahol, te meg mész mögötte mint rendesen, és kikerülöd.
Ha nincs kerékpár, akkor pedig mész az út szélén az autóddal mint egy ember.

AKKOR MINEK A FELFESTÉS ?!

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.10. 06:44:09

@kispista2: Jajj, már azt hittem velem és szüleimmel van bajod, hogy a kurva anyámat emlegeted. (aki egyébként tényleg quadozik, eltaláltad fiam.)

Most látom korábbi hozzászólásaidból, hogy a 'kurvaanyádköcsögcigánykitaposniabeled' nem személyeskedés volt irányomban, hanem az általános szókincsed.
Csak tanács: Ha már ennyi hozzászólásra ragadtatod magad, igyekezz túllépni az elsős parkgondozó szakmunkás szinten.

Vagy legyen annyi önuralmad, hogy elkerülöd ezt a helyet. Itt nem értékelik a k..vaanyja stílust.

PicúR · http://pici-r.freeblog.hu/ 2009.12.10. 09:04:07

FÉLELMETES!
Látjátok.....na ezért tart itt ez az ország! Mert mindenki csak az önös érdekeit hajtja ahelyett hogy összefognánk.
Csak egy észrevétel....
Nehogy már azt mondja valaki hogy nem életveszélyes ez az említett útszakasz....
ÉS tudjátok mi a szomorú, ezt is valami olyan agyon iskolázott tervezte, vagy hagyta jóvá aki életében nem tett meg egy métert sem ilyen útszakaszon!
GRATULÁLOK!
Ti meg vitatkozzatok itt.... Kutya Úrnak meg igaza van....szar az egész.
Autósra, és biciklisre nézve egyaránt!

otapi 2009.12.10. 17:02:55

@kutya_zzr: "AKKOR MINEK A FELFESTÉS ?! "
A droidoknak kell, akik a vonal nélkül nem tudják felmérni a biztonságos oldaltávot előzéskor.
Persze, ugyanazoknak a droidoknak gondot okoz az útszélre húzódás, ha szembejövő jön, mint a képen látható...

otapi 2009.12.10. 17:13:27

@otapi: Szintén a képen jól látható, hogy a kombi oldalra húzódik, gondolom erősen szídva az Astra-ást. Nem az utat, vagy a kreszt kellene szídni, hanem meg kéne tanulni nem erőből vezetni, az a problémák 80%-át megoldaná :o

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.10. 21:18:21

@otapi: nyugi...semmi baj.
De KITT még nem létezik...a sofőr nélküli autó esetében pedig kimondottan kontraindikált ha az autó bármilyen mozgást, saját erejéből végez....

igazi hős 2009.12.10. 22:37:53

@kispista2: Abszolút egyetértek veled (bringásként és autósként egyaránt) a kerékpársáv hasznával kapcsolatban. De ha ezen kicsi az autós forgalom, akkor nincs igazi haszna ennek a jelölésnek, ha nagy a forgalom, akkor viszont kell a normál szélességű sáv mellé a "rendes" kerékpársáv.
Annyiból biztos jó, hogy egyértelmű helyzetet teremt: ha azonos irányba megy egy bringás és egy gépjármű, akkor a kétkerekű szaggatott sárga vonaltól jobbra, az autó balra kell menjen. Így a bringás biztonságban lesz a kicentizős autósoktól, amennyiben (de ebben nem hiszek) a fehér furgonos fickók ezt a jelölést tiszteletben fogják tartani.

otapi 2009.12.11. 09:58:47

@kutya_zzr: Köszi, ezen most mosolyogtam :)
Ne haragudj, csak igazodtam a post-od hangvételéhez. Nem oly nagy hülyeség a nyitott kerékpársáv, pl. Lengyelországban nagy hagyománya van, legfeljebb nem így hívják. Persze, az kell hozzá, hogy az autósok ne droid módjára a felezővonalon akarjanak menni, főleg ha előznek szemből, hanem ha kell húzódjanak a szélre. Ott legalábbis működött, amikor arra jártam (4-5 éve). Nagy forgalmú főútak voltak/vannak így kialakítva ott.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.11. 10:16:19

@otapi: melyik részen volt ez Lengyelben? Én viszonylag gyakran ( évente párszor ) járok arra, de még nem találkoztam ilyennel (vagy nem használták, és így nem tűnt fel. ez is lehet)

De egy a lényeg - itt arra akartam rámutatni, hogy mindent lehet, ami FEJLESZT bármit a közlekedésben. Itt viszont, az egy normál méretű úttestből, lett négy darab, semmire se használható sáv maradék...
Eredménye? Semmi... mert ha egy kerékpáros előtted van, akkor azt TAHÓ autósként úgy is kicentized, normális közlekedőként meg elve épeszűen kerülöd ki. A csíkoknak semmi köze ehhez.

Terelés meg a birkáknak kell, hogy hazataláljanak. A többi pontosan tudja mi a dolga, a nélkül hogy kiszíneznék neki.

otapi 2009.12.11. 11:04:56

@kutya_zzr: A Krakkó-Wroclaw-Legnica közti szakaszon - akkor még épült az A4-es autópálya.
Gyakorlatilag úgy kell használni ezt a fajta utat (autóval), mintha nem lenne ott a biciklisáv. Viszont ha van egy kerékpáros, akkor a biciklisávot figyelembe kell venni. Tahó autósoknak nyílván tökmindegy, de remegű kezű háziasszonyoknak jól jön a csík, hogy ne centizze le a biciklist.

nitro1 2009.12.11. 12:24:36

A remegő kezű háziasszony ne kapjon jogosítványt, ha egy ilyen bonyolult művelet, mint az oldaltávolság megtartása vonal nélkül problémát okoz neki.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.11. 12:54:36

@nitro1: Ott a pont! Ha a biciklit nem tudja rendesen kikerülni, akkor a 90-100-al közlekedő motort sem tudja majd...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.11. 12:55:39

@otapi: na arra még pont nem :) vagy Novy Targ felől mentem Krakkóba és tovább ézsakra, vagy Zakopane után nyugatnak Birkenau felé.

Arra leginkább apácák vannak, meg birkák...kerékpárosok kevésbé :)

otapi 2009.12.11. 20:19:08

@kutya_zzr: Jaja, apáca elég sok van arrafelé :)
Ha nem is falkákban, de azért kerékpárost is láttam - bár én kocsival voltam, akkora távot nem vállalnék be bicajjal :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.11. 20:21:02

@otapi: én is motorral szoktam kijárni (amikor fagy, akkor már -többnyire - autóval) de a szlovák paradicsomban a bicaj bérllés akkor is hatalmas jó dolog ! :)

Vaandor 2009.12.11. 22:29:47

Azt már leírták előttem mi ez. Páran azt is, hogyan (kéne) működnie.
A középső pálya az autósoké, osszák be ésszerűen. Ha nem férnek el, húzódjanak le róla, de a bringások elsőbbségét biztosítva! Van olyan, ahol ezt egyértelműen jelzi is a fehér terelővonal hiánya. Talán itt is így kéne? (Vagy azt széles, száguldozós sávnak hinné a magyar sofőr?)

Apropó: hol is? Sehol sem látom leírva, hol található ez a létesítmény, pedig furdal a kívncsiság...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.12. 03:42:26

@Vaandor: Sztálinváros büszke aszfaltcsíkja látható a képen. Persze minden egyéb jelzés (kerékpáros tábla/piktogram) nélkül.

autosave 2009.12.14. 16:23:46

az ott nyílt kerékpársáv, szembe jövő járművek kitérése esetén ha szükséges szabad és jobbra bekanyarodás előtt besoroláshoz kell használni!

tehát nem szabálytalan ráhajtani, néha szabad (kitérés), néha kell (kanyarodás előtt)

persze csak jan1-től, addig azt csinálsz amit akarsz, mert nincs rá szabály :D

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.14. 16:56:40

@autosave: és ezt nem kell valamilyen módon ( piktogram, tábla, füstjel, sms ) jelezni a kedves egybegyűlteknek?

autosave 2009.12.14. 17:31:00

@kutya_zzr: igen, kellene! bár még nem jártam ott, de az út elején kék tábla kell, hogy jelezze. (és esetleg kis bicikli ikonok az aszfalton)

pl. Bp. Alkotmány utca is ilyen

Tímár Mihály 2009.12.15. 17:11:14

A fenti képen látható biciklisávok teljesen jók, Svájcban sok van belőlük. Az egyetlen felesleges dolog a felezővonal.

Az teljesen világos, hogy nem fér el egymás mellett két autó meg két biciklis. Ezért is nyitott a sáv. A dolog lényege, hogy optikailag keskeny az autósok sávja, ezért lassabban mennek, mintha nem lenne felfestve a biciklisáv. Ha kerülni kell egymást, akkor mindketten szépen lehúzódnak a biciklisávra és kikerülik egymást. Ha viszont nincs szembejövő autó, akkor jó nagy ívben kerülik a biciklist. Ha biciklist kell előzni, de jön szembe autó, akkor szépen beállnak a biciklis mögé és megelőzik, amint lehet. Teljesen jól működik. Igazából példaértékű, mert amellett, hogy a biciklisnek helyet biztosít, a forgalom sebességet is csökkenti mindenféle sebességkorlátozás nélkül is.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.15. 20:33:40

@phorvath: akkor hadd kötekedjek:

1, a fent leírt manőverekhez NEM KELL ilyen felfestés, tábla stb. ezek ma is élő szabályok, csak betartani kell őket.
2, felezővonal kell. esetleg egyirányú utca esetén nem kell, minden más esetben igen.
3, példaértékű, mert lecsökkenti az amúgy is vánszorgó városi forgalom sebességét? Köszi, nekem olyan intézkedések kellenek, amik MEGTEREMTIK hogy szabályosan 50/70-el végig HALADjak a városon.

Vaandor 2009.12.17. 14:02:31

"felezővonal kell"
Az a helytől függ. Előrebocsátom, hogy nem ismerem az adott utcát. De ha csak ennyi hely van, és biciklis forgalmat is bonyolítani kell, akkor talán nem cél a 70-nel végighajtás.

Érdekesség, hogy Budapesten például a forgalom megszelídítésére szánt utcákon NEM SZABAD terelővonalat húzni! (Legalábbis 30-as övezetben biztosan nem, de mintha lennének ilyen 50-es utcák is.)
Ez jó értelemben elbizonytalanítja a sofőrt: Nem az van, hogy "bal vonal, jobb vonal, közte vagyok, akkor nyomhatom neki", hanem minden szembejövőnél, minden kereszteződésnél, és minden bringásnál GONDOLKODIK. Ami egyébként is elengedhetetlen lenne.

vercse 2009.12.17. 15:14:22

@kutya_zzr: Nem szívesen kerülnék olyan autóssal egy útra aki nem tudja megkülönböztetni a záró vonalat a szaggatottól. Eddig is tudtam, hogy az analfabéták is kaphatnak jogsi, de már a gyengénlátók is?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.17. 15:27:08

A képen lévő úton simán elférne két autó ha csak az egyik oldalon lenne kerékpársáv és az kétirányú, +20%-al nagyobb lenne. Vagy ilyent nem szabad?

cynicalbitch 2009.12.17. 15:57:25

@kispista2: "Egyirányúba meg csak táblával engedett esetben szabad szemből behajtani,"

ahova ugyanazzal a svunggal fog behajtani a köcsögje, mint most, amikor nincs tábla. egyébként marha nagy segítség az autósoknak. azaz tök értelmetlen fölborítani egy több évtizedes szabályt.

de majd megahl egy-két biciklis, lesittelnek egy-két autzóst, aztán majd visszavonják.

ha olyan geci nagy szpóccmenek vagytok, akkor mibe kerülne hatvan méterrel többet kerekezni???

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.17. 17:14:03

@Vaandor: ezt a demagóg fost ugye magad sem hiszed? Arra amit mondasz, ott a fekvőrendőrök garmadája.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.17. 17:14:55

@vercse: ezek szerint egyetértesz velem abban, hogy teljesen felesleges volt felfesteni. (főleg kerékpáros tábla/ikon nélkül)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.17. 17:15:58

@Zabalint: nahát, valaki gondolkodik is? Remek meglátás.
(Amíg ide nem érnek a Margit-híd KÉT BICAJUTAT! aktivistái :)

szaGértő 2009.12.22. 14:22:28

@Shadwell: Jobbkezes, egyirányú utcáknál eddig lassítani sem kellett, ha jobbról nem jöhetett senki, mert arra volt egyirányú. Most már kelleni fog. Kurvára nem mindegy, hogy tízszer vagy hússzor kell gyakorlatilag megállni.

De majd előbb-utóbb kihalnak a bringások úgyis.

Mehjegyezném, ha jól tudom, CSAK akkor mehet az egyirányú utcában a bringás visszafelé, ha azt a kiegészítő tábla megengedi.

2009.12.22. 14:32:58

Nincs időm végigolvasni minden kommentet, így nem tudom, hogy írták -e már, de a KRESZ-ben az lesz, hogy a kerékpáros kiegészítő tábla esetén behajthat behajtani tilos esetén is az utcába. Gondolom akkor, ha elég hely lesz és esetleg lesz külön útburkolati jel vagy legalább figyelmezetés az autósnak. (Optimális esetben mindkettő.)

2009.12.22. 14:37:15

@szaGértő: Na tessék, pont te írtad!
Arra azért ne számíts, hogy kihalnak a bringások, mert elég sok autós szenved halálos balesetet, de ettől még egyre több autós lesz a világon.
Mondjuk emiatt is őrájuk haragudni...Vedd úgy, hogy eddig engedményt kaptál, hogy nem kellett arról senkit várnod, mert egyirányú volt az utca!

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.22. 15:11:58

@lxrose: "..eddig engedményt kaptál, hogy nem kellett arról senkit várnod, mert egyirányú volt az utca!.."

Milyen engedményt kaptunk? Ha szembe mentünk autóval, le is lőttek minket!
És az utca nem egyirányú VOLT...most is az. Csak egy csoport törvények felett fog állni - ebből a szempontból (is).

kispista2 2009.12.30. 15:45:20

@szaGértő: Megjegyezném, hogy bringával átlátni a parkoló autók felett, így könyebb az elsőbbséget megadni. Autóval meg centizhetsz be a kereszteződésbe ha látni is szeretnél valamit a sarkon parkoló hülyék miatt.

A egyirányú utca kerékpáros szembeforgalommal meg ugyanaz mint egy keskeny kétirányú utca, amibe az egyik irányból csak kerékpárral lehet behajtani.

kispista2 2009.12.30. 15:51:37

@cynicalbitch: Eddig még egy bringás sem hallt meg az egyirányúba szemből behajtva. De már sokan a járdán vezetett kerékpárúton szabályosan haladva (a szabálytalan kanyarodó gépjármű miatt)

kispista2 2009.12.30. 15:54:33

@kutya_zzr:
"
(Amíg ide nem érnek a Margit-híd KÉT BICAJUTAT! aktivistái :) "

Senki sem akart két bingautat, hanem két bringasávot. Mert a tervezett megoldás olyan, mintha a Nyugati felől érkezve autóval a Jászainál lemennél a rakpartra, feljönnél a túlsó oldalon, majd a villamossínek bal oldalán mennél át budára, és ott vissza a normál oldalra a rakparton keresztül.

aachi2 2009.12.30. 16:29:58

"Van az a pont, ahol inkább elütné az ember..."

van az a pont hogy gyilkolnál? vonulj be lécci egy diliházba és ne blogot írjál.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.30. 16:37:46

@kispista2: nem is kell h meghaljon, elég ha összetör engem.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.30. 16:39:06

@aachi2: ha nem tudod értelmezni, akkor ne ragaszkodj a kommenteléshez. 'Az ember'...nem én.
süti beállítások módosítása