Kerékpáros: jó ez neked?
2009.12.06. 15:54
Jövőre a motorosokat -ha lehet- még jobban fogják utálni az autóval közlekedők. Amiért eddig anyáztak, az egy varázsütésre vált szabályossá és törvényessé.
De van esély a közös platformra. Például utálhatjuk együtt a bicikliseket. Képzeljük csak el: enyhe emelkedő, M.A.N 40 tonnával áll a lámpánál, a külső sávban természetesen. Bicikli szabályosan megelőzi jobbról, majd a zöld jelzésre vad nyolcasokba kezd, ahogy megpróbál 15, merész esetben akár 20 kilométeres sebességre gyorsulni az emelkedőn.
Eközben mögötte, a fél milliós kuplunggal játszva óvatoskodik a szerelvény, és tizenkettővel ballag, hogy fel ne lökje szerencsétlent. Van az a pont, ahol inkább elütné az ember... Ha lecsukják, akkor is két év múlva szabadul. A vasszamár megelőzése ennél lényegesen több idő, szóval tiszta nyereség.
Vagy az egyirányú utca, ahol -nyilván- csak a 'behajtani tilos' irányába nézek el, míg a másik oldalról szabályosan belémjön egy biciklis. Mert neki ugye szabad. Szemből is.
De hogy addig is ízelítőt kapjunk abból, ami vár ránk. Kerékpár utat mindenhová! Ahol nincs, ott -csakúgy mint a lengyel rajzfilmben- elő a varázsceruzát, és rajzolunk!
Valami remek. Ezzel a semmi méretű 1.2-es Astrával is átlóg a vezető a másik sávba, és akkor még nem beszéltünk termetes SUV-okról, vagy anyukákról, akik 6-8 személyes kisbuszokkal hordják a nagy számú gyereksereget.
És a slusszpoén: amikor szembe is jön valaki... Újabb remek móka.
Agyam eláll. Most vagy mindkét autó a kerékpársávra hajt ( Jesszus micsoda bűn, e fölött már csak az anyagyilkosság áll! ) esetleg óvatosan letörik egymás ajtaját ill. tükrét, majd egy kellemes 50-50 aránnyal tehermentesítik a biztosítót a fizetési kötelezettség alól. Fényezéssel együtt 2-300 ezernél nem kerül többe. Fejenként.
Hatalmas gondolat volt ez a két csík... veszélyes a kerékpárosra, veszélyes az autósokra, mindenkire. Az autón elemcsere, a kerékpáron kerékcsere, szegény biciklisen szervcsere.
Pedig remek dolog kerékpározni. Magam is napi 100 kilométereket nyomtam le hobbiból az öreg 21 sebességessel, amíg rá nem jöttem hogy tiszta orosz rulett. A motorosok 70%-át észre sem veszi egy átlag autós, a kerékpárosnál ez az arány úgy 115-122% körül mozoghat. Suzukival és kalappal súlyosbítva ugyanez másfélszeres szorzóval.
Így nem maradt más, továbbra is autózom telente (főleg egészségügyi okokból) és motorozom nyáron. A bicajt meg imádom a Szlovák Paradicsomban, amikor áttekerek a Hernád áttöréstől Dobsináig, és eszem egy remek rácsos batyut. Jó is az.
Pedig itthon is szívesen lenyomnám azt a hat kilométert naponta, és inkább eltankolnám egy hétvégi kirándulásra a dugóban elpöfékelt benzint. De egyszerűen nem biztonságos/életképes a biciklis megoldás. Kár érte... Viszont aki az engedélyt adta a felfestésre, az remélem hogy fel-alá fog tekerni rajta egész nap családostól.
Vagy ne is. Hiszen a cél nem szentesíti a hülyeséget: ha napi 24 órában lenne kihasználva ez a sáv, az is kevés lenne a létjogosultságához.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kerékpár 2009.12.07. 11:14:33
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
p4spmx 2009.12.07. 19:11:05
Mistral1011 2009.12.08. 09:53:10
Agyrém.
Shadwell 2009.12.09. 08:49:33
Egy egyirányú utcánál mostantól két írányba nézel. Mint bármyelyik nyugati nagyvárosban. Megterhel nagyon?
tomnemtom 2009.12.09. 09:06:57
csodálkozom is, hogyan tudtam 15 éve a városban szinte mindenhova biciklivel menni. visszanézve igazat kell adnom azoknak, akik már akkor lehülyéztek, hogy életveszélyes, amit csinálok.
azóta mintha több autó lenne.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 09:21:20
- Amit látsz az nem az ÚT KÖZEPE, hanem egy hibás rendelet, agyatlan fizikai alkalmazása.
Ahol állok, az mostantól az én sávom... meg persze a szembejövőé is.
Na itt a hiba.
- Nem járok nyugati nagyvárosokban. Itthon meg hozzászoktam, hogy a KRESZ rossz, de nem életveszélyes. Ellentétben azokkal, akiknek kétkerekű járművük van - de KRESZ vizsgájuk nincs, így nem is érzik magukra nézve kötelezőnek azt.
Tisztelet a kivételnek.
igazi hős 2009.12.09. 09:21:30
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 09:23:20
Komplett életveszély. Levezettem 1 milliót, egy parkolói koccanást okoztam csak, de alólam ütötték már ki a vasakat párszor.
Érdekes: Románián kívül bármelyik külföldi túrámon haladva, egyszerűen nem látok barmokat az úton. Hogy lehet?
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 09:25:45
Kíváncsi vagyok, a pályázati terveken ez hogy szerepelt? 3 kilométer kerékpárút létrehozása?
teabore 2009.12.09. 10:47:48
Ez a kisebbik gond (bár ez is elég nagy) - -a nagyobbik az, hogy a megvalósításért felelősök sem járnak sehol.
toreki 2009.12.09. 11:29:51
Közöd?? (törölt) 2009.12.09. 12:06:23
igazi hős 2009.12.09. 12:53:08
"A kerékpársávot az úttest többi részétől folytonos - az útkereszteződésnél, továbbá ahol a járművek várakozóhelyét az úttest széle és a kerékpársáv külső széle között jelölték ki, szaggatott - sárga vonal választja el." (18/4. pont)
@kutya_zzr: Ha van egy objektív mérce, akkor hogy vette át ezt valaki? Ez nem olyan mint az M7 felújítás, amin nem látszott hogy fél év alatt tönkremegy, ez már az átadáskor sem volt elég széles. Szóval ez nem kerékpársáv, hanem kamu, de vastagon.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 12:54:17
Néhanap 'véletlenül' el szoktam motorozni talján vidékekre, és egyéb tőlünk szerencsésebb fejlődésű országokba :)
lr 2009.12.09. 17:09:24
@Közöd??:Nem használ a terápia? Mesélj a motivációidról! Unatkozó bölcsész-e vagy? :D
lr 2009.12.09. 17:10:11
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.09. 17:49:19
Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.12.09. 20:43:23
Szóval ez egy ún. "nyitott kerékpársáv", ami most került bele a KRESZ-be. Azért nyitott, mert ha az ábrázolt módon szemből érkezik egy jármű, akkor az autós rámehet a kerákpársávra.
nitro1 2009.12.09. 21:00:36
kispista2 2009.12.09. 23:01:46
Ha egy teherautósofőr meg nem bír 20 kmh-val emelkedőn menni az mit csinál ha dugó van? Vagy az nem zavarja?
Egyirányúba meg csak táblával engedett esetben szabad szemből behajtani, ami mindkét végén szerepel. Tehát egyértelműen láthatod, hogy kerékpáros jöhet abból az irányból is.
Ja és baszd meg a quados fasszopó kurva anyádat!
kispista2 2009.12.09. 23:03:39
A képen nem látszik kerékpáros piktogram és tábla sem, tehát ez még nem is kerékpársáv.
De mitől lenne ez veszélyesebb, mintha semmi sem lenne?
És a különálló kerékpárút 100x veszélyesebb mint a kerékpársáv.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.10. 06:29:36
Ha nincs kerékpár, akkor pedig mész az út szélén az autóddal mint egy ember.
AKKOR MINEK A FELFESTÉS ?!
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.10. 06:44:09
Most látom korábbi hozzászólásaidból, hogy a 'kurvaanyádköcsögcigánykitaposniabeled' nem személyeskedés volt irányomban, hanem az általános szókincsed.
Csak tanács: Ha már ennyi hozzászólásra ragadtatod magad, igyekezz túllépni az elsős parkgondozó szakmunkás szinten.
Vagy legyen annyi önuralmad, hogy elkerülöd ezt a helyet. Itt nem értékelik a k..vaanyja stílust.
PicúR · http://pici-r.freeblog.hu/ 2009.12.10. 09:04:07
Látjátok.....na ezért tart itt ez az ország! Mert mindenki csak az önös érdekeit hajtja ahelyett hogy összefognánk.
Csak egy észrevétel....
Nehogy már azt mondja valaki hogy nem életveszélyes ez az említett útszakasz....
ÉS tudjátok mi a szomorú, ezt is valami olyan agyon iskolázott tervezte, vagy hagyta jóvá aki életében nem tett meg egy métert sem ilyen útszakaszon!
GRATULÁLOK!
Ti meg vitatkozzatok itt.... Kutya Úrnak meg igaza van....szar az egész.
Autósra, és biciklisre nézve egyaránt!
otapi 2009.12.10. 17:02:55
A droidoknak kell, akik a vonal nélkül nem tudják felmérni a biztonságos oldaltávot előzéskor.
Persze, ugyanazoknak a droidoknak gondot okoz az útszélre húzódás, ha szembejövő jön, mint a képen látható...
otapi 2009.12.10. 17:13:27
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.10. 21:18:21
De KITT még nem létezik...a sofőr nélküli autó esetében pedig kimondottan kontraindikált ha az autó bármilyen mozgást, saját erejéből végez....
igazi hős 2009.12.10. 22:37:53
Annyiból biztos jó, hogy egyértelmű helyzetet teremt: ha azonos irányba megy egy bringás és egy gépjármű, akkor a kétkerekű szaggatott sárga vonaltól jobbra, az autó balra kell menjen. Így a bringás biztonságban lesz a kicentizős autósoktól, amennyiben (de ebben nem hiszek) a fehér furgonos fickók ezt a jelölést tiszteletben fogják tartani.
otapi 2009.12.11. 09:58:47
Ne haragudj, csak igazodtam a post-od hangvételéhez. Nem oly nagy hülyeség a nyitott kerékpársáv, pl. Lengyelországban nagy hagyománya van, legfeljebb nem így hívják. Persze, az kell hozzá, hogy az autósok ne droid módjára a felezővonalon akarjanak menni, főleg ha előznek szemből, hanem ha kell húzódjanak a szélre. Ott legalábbis működött, amikor arra jártam (4-5 éve). Nagy forgalmú főútak voltak/vannak így kialakítva ott.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.11. 10:16:19
De egy a lényeg - itt arra akartam rámutatni, hogy mindent lehet, ami FEJLESZT bármit a közlekedésben. Itt viszont, az egy normál méretű úttestből, lett négy darab, semmire se használható sáv maradék...
Eredménye? Semmi... mert ha egy kerékpáros előtted van, akkor azt TAHÓ autósként úgy is kicentized, normális közlekedőként meg elve épeszűen kerülöd ki. A csíkoknak semmi köze ehhez.
Terelés meg a birkáknak kell, hogy hazataláljanak. A többi pontosan tudja mi a dolga, a nélkül hogy kiszíneznék neki.
otapi 2009.12.11. 11:04:56
Gyakorlatilag úgy kell használni ezt a fajta utat (autóval), mintha nem lenne ott a biciklisáv. Viszont ha van egy kerékpáros, akkor a biciklisávot figyelembe kell venni. Tahó autósoknak nyílván tökmindegy, de remegű kezű háziasszonyoknak jól jön a csík, hogy ne centizze le a biciklist.
nitro1 2009.12.11. 12:24:36
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.11. 12:54:36
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.11. 12:55:39
Arra leginkább apácák vannak, meg birkák...kerékpárosok kevésbé :)
otapi 2009.12.11. 20:19:08
Ha nem is falkákban, de azért kerékpárost is láttam - bár én kocsival voltam, akkora távot nem vállalnék be bicajjal :)
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.11. 20:21:02
Vaandor 2009.12.11. 22:29:47
A középső pálya az autósoké, osszák be ésszerűen. Ha nem férnek el, húzódjanak le róla, de a bringások elsőbbségét biztosítva! Van olyan, ahol ezt egyértelműen jelzi is a fehér terelővonal hiánya. Talán itt is így kéne? (Vagy azt széles, száguldozós sávnak hinné a magyar sofőr?)
Apropó: hol is? Sehol sem látom leírva, hol található ez a létesítmény, pedig furdal a kívncsiság...
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.12. 03:42:26
autosave 2009.12.14. 16:23:46
tehát nem szabálytalan ráhajtani, néha szabad (kitérés), néha kell (kanyarodás előtt)
persze csak jan1-től, addig azt csinálsz amit akarsz, mert nincs rá szabály :D
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.14. 16:56:40
autosave 2009.12.14. 17:31:00
pl. Bp. Alkotmány utca is ilyen
Tímár Mihály 2009.12.15. 17:11:14
Az teljesen világos, hogy nem fér el egymás mellett két autó meg két biciklis. Ezért is nyitott a sáv. A dolog lényege, hogy optikailag keskeny az autósok sávja, ezért lassabban mennek, mintha nem lenne felfestve a biciklisáv. Ha kerülni kell egymást, akkor mindketten szépen lehúzódnak a biciklisávra és kikerülik egymást. Ha viszont nincs szembejövő autó, akkor jó nagy ívben kerülik a biciklist. Ha biciklist kell előzni, de jön szembe autó, akkor szépen beállnak a biciklis mögé és megelőzik, amint lehet. Teljesen jól működik. Igazából példaértékű, mert amellett, hogy a biciklisnek helyet biztosít, a forgalom sebességet is csökkenti mindenféle sebességkorlátozás nélkül is.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.15. 20:33:40
1, a fent leírt manőverekhez NEM KELL ilyen felfestés, tábla stb. ezek ma is élő szabályok, csak betartani kell őket.
2, felezővonal kell. esetleg egyirányú utca esetén nem kell, minden más esetben igen.
3, példaértékű, mert lecsökkenti az amúgy is vánszorgó városi forgalom sebességét? Köszi, nekem olyan intézkedések kellenek, amik MEGTEREMTIK hogy szabályosan 50/70-el végig HALADjak a városon.
Vaandor 2009.12.17. 14:02:31
Az a helytől függ. Előrebocsátom, hogy nem ismerem az adott utcát. De ha csak ennyi hely van, és biciklis forgalmat is bonyolítani kell, akkor talán nem cél a 70-nel végighajtás.
Érdekesség, hogy Budapesten például a forgalom megszelídítésére szánt utcákon NEM SZABAD terelővonalat húzni! (Legalábbis 30-as övezetben biztosan nem, de mintha lennének ilyen 50-es utcák is.)
Ez jó értelemben elbizonytalanítja a sofőrt: Nem az van, hogy "bal vonal, jobb vonal, közte vagyok, akkor nyomhatom neki", hanem minden szembejövőnél, minden kereszteződésnél, és minden bringásnál GONDOLKODIK. Ami egyébként is elengedhetetlen lenne.
vercse 2009.12.17. 15:14:22
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.17. 15:27:08
cynicalbitch 2009.12.17. 15:57:25
ahova ugyanazzal a svunggal fog behajtani a köcsögje, mint most, amikor nincs tábla. egyébként marha nagy segítség az autósoknak. azaz tök értelmetlen fölborítani egy több évtizedes szabályt.
de majd megahl egy-két biciklis, lesittelnek egy-két autzóst, aztán majd visszavonják.
ha olyan geci nagy szpóccmenek vagytok, akkor mibe kerülne hatvan méterrel többet kerekezni???
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.17. 17:14:03
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.17. 17:14:55
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.17. 17:15:58
(Amíg ide nem érnek a Margit-híd KÉT BICAJUTAT! aktivistái :)
szaGértő 2009.12.22. 14:22:28
De majd előbb-utóbb kihalnak a bringások úgyis.
Mehjegyezném, ha jól tudom, CSAK akkor mehet az egyirányú utcában a bringás visszafelé, ha azt a kiegészítő tábla megengedi.
2009.12.22. 14:32:58
2009.12.22. 14:37:15
Arra azért ne számíts, hogy kihalnak a bringások, mert elég sok autós szenved halálos balesetet, de ettől még egyre több autós lesz a világon.
Mondjuk emiatt is őrájuk haragudni...Vedd úgy, hogy eddig engedményt kaptál, hogy nem kellett arról senkit várnod, mert egyirányú volt az utca!
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.22. 15:11:58
Milyen engedményt kaptunk? Ha szembe mentünk autóval, le is lőttek minket!
És az utca nem egyirányú VOLT...most is az. Csak egy csoport törvények felett fog állni - ebből a szempontból (is).
kispista2 2009.12.30. 15:45:20
A egyirányú utca kerékpáros szembeforgalommal meg ugyanaz mint egy keskeny kétirányú utca, amibe az egyik irányból csak kerékpárral lehet behajtani.
kispista2 2009.12.30. 15:51:37
kispista2 2009.12.30. 15:54:33
"
(Amíg ide nem érnek a Margit-híd KÉT BICAJUTAT! aktivistái :) "
Senki sem akart két bingautat, hanem két bringasávot. Mert a tervezett megoldás olyan, mintha a Nyugati felől érkezve autóval a Jászainál lemennél a rakpartra, feljönnél a túlsó oldalon, majd a villamossínek bal oldalán mennél át budára, és ott vissza a normál oldalra a rakparton keresztül.
aachi2 2009.12.30. 16:29:58
van az a pont hogy gyilkolnál? vonulj be lécci egy diliházba és ne blogot írjál.