Van miből.

Van miért.

Van kinek.

És egyáltalán: az hogy VAN - ez már magában óriási dolog.

MotoGp pályánk van, vagyis épül ( ? ) Sávoly mellett, ahol jövő szeptemberben már világbajnoki futamokat is tarthat(ná)nak.

Hogy miért a szkeptikus hangvétel ? Nos az alábbi cikk miatt :

 

 

"...több olyan nehézség is felmerülhet a Balatonring építése kapcsán, amely veszélybe sodorhatja a gyorsasági motoros világbajnokság 2009. szeptember 20-ra tervezett magyar futamának megrendezését..." ".. módosító indítványokkal sorolták át mezőgazdaságiból turisztikai fejlesztési, illetve gazdasági területté. Ezt a jogszabályt azonban az államfő visszaküldta a Parlamentnek, azaz a törvény nem lépett hatályba és amíg ez nem történik meg, addig az engedélyezési eljárást sem szabad elkezdeni...Nem éppen megnyugtató az sem, hogy a beruházás környezetvédelmi hatástanulmányhoz kötött, amit az illetékes hatóságnak jóvá kell hagynia...."

Gratulálunk ezúttal is az akta-tologatóknak. Miért is pont egy ilyen, érzelmileg és persze gazdaságilag is komoly értéket kímélne meg, a hétköznapi élet és a fejlődés kerékkötője - a magyar bürokrácia, és senkiházi géza ügyintéző, főállású aktatologató.

Igen, senkiházi - így csupa kisbetűvel. Mert bűnös...

 

( www.portfolio.hu/cikkek.tdp )

 

Szerző: kutya_zzr

24 komment

Címkék: motogp talma

A bejegyzés trackback címe:

https://kutya-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr45594684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erigeron 2008.07.31. 22:57:45

Idefigyelj, fasszopó!

Ebben az országban vannak jogok, lehetőségek, jogszabályok és tilalmak. A hatóságok alapos tényfeltárás után járulnak hozzá bármihez! Neked tetszene, hogy az ami neked tetszik, kivételt élvez? Nem úgy van, Hogy Köcsög Sportrajongó Géza kihányja, hogy pont ide és pont most ezt akarok, ezt megtámogatja néhány kibaszottul korrupt polgármester és pár golyóra érett politikus, s lőn, két percen belül megvalósul az álom. Kicsiny országunkban hányan akarnak egyáltalán MotoGP pályát? Államunk pedig beszáll a mi adóforintjainkkal. Leszarom, vigyék a pénzemet, más szarra is költenek ami neked nem fontos, de nekem igen. De ne járjon a plebejus pofád, hogy engedélyek, meg hatósági hozzájárulások kellenek egy 80 milla eurós beruházáshoz. Tudod, hány megismételhetetlen természetvédelmi területet tettek tönkre "kurva fontos" államérdekből a politikus haverok? Fingod nincs. Te csak szórakozni akarsz. A kurva nagy szórakozásba fog beledögleni pl. az unokád...

Inkább olvass könyvet, jobban megéri...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.01. 06:07:32

Gratulálok a nagy-nagy műveltségedhez, és a kifinomult stílusodhoz egyaránt.

A nádi poszáták igen hálásak lesznek neked: hiszen ha valamit évek alatt építenek meg, az ugye SOKKAL KEVÉSBÉ KÁROS mint ha hónapok alatt...

Az ilyen 'gondolkodók' miatt áll egész nap full dugóban egész Budapest - a helyett hogy kb. 15 éve megépült volna egy nyomorult körgyűrű.
És hogy kell engedélyezés ? Hát persze hogy kell - hiszen nem Ukrajnában vagyunk.

De ha a Rómát elkerülő körgyűrű elkészült 8-10 év alatt ( pedig ott a konyhakertet sem tudod felásni anélkül, hogy ókori leletet találj :-) akkor itthon nem is értem mi tart ennyi ideig.

És hadd tippeljek (ha már így beszédbe elegyedtünk) : Te melyik nagy csoportjába tartozol az értetleneknek : az elvakult-természetfotós , vagy a Senkiházi-Aktatologatós ?

JA: és a lexebb - "..A hatóságok alapos tényfeltárás után járulnak hozzá bármihez!.." Aham, persze. Mit gondolsz, hol élsz Te : Svájcban ?!

Drag 2008.08.01. 08:23:11

Sajnos a magyarnak a magyar a legnagyobb ellensége ,ez itt is így van a körgyűrűnél is így van és mindenhol ,pofa tépő idiotista nemzet vagyunk sajna ,ahol a politika mindent visz ,nem baj ha senkiházik irányitanak mindent ,ez kell ,ezért mennek egyre többen kifele ,ez biztos jó nekünk ,,,ja.
Hülyéből ,kis szemét dombi kakasból van itt elég sajnos ,sok idióta kiskirály .

Gyula 2008.08.01. 09:32:25

Sziasztok,

Azért még várjuk ki a végét! Én bizakodó vagyok :-)

Szerintem ezt a hangnemet meg inkább tartsd meg magadnak Erigeron.

Hali

Dr.G 2008.08.01. 09:57:37

Az, hogy valami hatástanulmányhoz van kötve, az nem aktatologatás. Ha megvan a hatástanulmány, akkor azt már lehet tologatni. A Balaton-törvény tervezete, nem a MotoGP-hez kapcsolódó módosító indítványok miatt került vissza a Parlamenthez. Amúgy fogja valaki, hogy egy ilyen létesítmény a versenypályán kívül még mi mindent kíván. Mennyit szarik az a rengeteg ember és hova tesszük? Na itt kezd érdekes lenni a hatástanulmány!

Mi 2008.08.01. 10:54:02

Nekem az egésszel az a bajom, hogy jár a természetvédők szája, de ha megkapják a megfelelő összeget, akkor egyből másodlagos tényező a nádi poszáta fészkelőhelye. Nálam akkor írták magukat nullára, mikor a tanulmányukban levezették, hogy a honvédség jó gazdája volt a lőtereknek. Egy harckocsi kifejezetten a környezetvédő járművek közé tartozik, a lőgyakorlatok pedig könnyű kis kerti munkát végeztek. A szabadba kiburogatott olaj, kerozin és benzin pedig a tápanyagok pótlását végezte.

Itt semmi másról nincs szó, mint addig ugatni, amíg nem kapunk egy szép summát, amiből elleszünk a következő nagy projektig. Ez ma nálunk a környezetvédelem.

Mi 2008.08.01. 11:05:22

A rengeteg ember által "ott hagyott" piszkot lehetne hasznosítani. Megfelelő eszközökkel a biogázból a létesítmény működéséhez szükséges villamos energiát lehet nyerni, amit bármire használhatnak. Mivel várhatóan nagyon sok "anyag" halmozódik fel, érdemes lehet ezen elgondolkodni.

Tisztelt elvakult természetvédők, ilyen ötletekkel kellene segíteni a munkát, nem pedig a miért ne kérdéssel foglalkozni. Az unokája nem csak abba halhat bele, hogy nem lesz nádi poszáta, hanem abba is, hogy az országnak nem lesz bevétele és halálra dolgozza magát a semmiért. Vagy elmegy innen, az is egy megoldás. Eddig ebbe az irányba haladunk...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.01. 19:07:50

A hatástanulmány fontos, és persze kihagyhatatlan. Plusz a környezetvédelem is fontos, mi több: ma már égető probléma.

De amíg a Magyar politikusok egyenlőségjelet tesznek Pl. a Környezetvédelem és a Levegő Munkacsoport közé, addig b..hatjuk a jövőnket itthon.

( Emlékeztek: ezek mondták, hogy bizonyított, a MOTORKERÉKPÁROK ÉS 4T ROBOGÓK a fővárosi közlekedés legkártékonyabb és szennyezőbb járművei, kb 40 x kártékonyabbak az átlagnál.
Ezért sokszoros büntető-adókat kell kivetni, hogy meggátoljuk tömeges elterjedésüket. Khhmm....idióták. Láttak már terepjárót 1 személlyel ? És BKV buszt? ).

Veszélyességüket jelzi, hogy a parlamentig (!) jutott a fenti büntető javaslat. Még jó hogy épp tréfás kedvükben voltak a honatyák, és/vagy illuminált állapotukban a NEM gombra tenyereltek...

nigger 2008.08.02. 22:46:37

Erigeron:Tömören... te köcsög.Ennyi tovább nem folytatom mert nem akarok leereszkedni a te szintedre ha meg megtenném akkor a rutinod miatt úgyis lemaradnák.Belegondoltál hogy amikor a 80 milliárdos beruházás egyszer megtérül mert megtérül akkor a munkanélküli unokád (vagy természetfotós) talán ebből fogja kapni a segélyét?Igazi idióta magyar (kisbetűvel!) vagy a golyót pedig nagyon szívesen elhelyezem 1 méterről a halántékodon ahova elő van írva.Szép napot mindenkinek hálistennek te 1 igazi senki vagy.Vagy csak rádférne 1 kis kefélés. :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.03. 05:40:53

nigger: szeretem amikor ilyen lényegre-törően fogalmazol... :-)

Jó nyaralást koma!

nigger 2008.08.03. 09:40:31

Köszönöm szépen azt hiszem megérdemeljük 4 év után végre.Légy jó a borfeszten talizunk oda viszem az adományt. :)

Pocokporc 2008.08.04. 21:07:44

hÁT...

Az a baj, hogy aki szar stílusban szólt hozzá, annak lényegében igaza van, csak nem tudta kellően interpretálni (remélem, a fejbelövős kommentező érti ezt a szót...). Én kicsit közelebbről látom ezt a témát, én vagyok a senkiházi aktatologató egyik szakértője. Azt ugye ti se gondoljátok, hogy egy ilyen méretű beruházás puszira megy? Ha ezt szeretnétek, irány Ecuador vagy Kenya. Ott talán így működik. Nálunk hál' Istennek vannak jogszabályok (amik egyébként meghatározzák az ügyfajták ügyintézési határidejét). Az a baj, hogy a gazdaságilag érdekelt támogató politikusok is magasról leszarják a jogszabályokat, melyeket saját maguk szavaztak meg. Sajnos a kommentelők közül Erigeron az egyetlen, akiről el tudom kppzelni azt, hogy az elvei által körülrajzolt határokat nem lépné túl érdekből, pénzért, stb.
Mindig csak a szomszéd tartsa be4 a szabályokat, ha rólam van szó meg a hobbimról, érdekemről, rám más szabály vonatkozzon: ez a MAGYAR hozzáállás. Én tárgyaltam a spanyol befektetőkkel, sokkal rugalmasabbak és értelmesebbek voltak, mint a magyar képviselőik (akik a helyi lakosságot átbaszták, a polgármestert lefizették, a környezetvédelmi tárcát szintén erősen megpróbálták befolyásolni). Egyvalamit le kell szögezni: okés, hogy legyenek ilyen dolgok, de nem azon az áron, ahogy ez ebben a káposztaszagú rendszerben működik...

dextercapo 2008.08.05. 03:23:32

pocok : csakugyan . vannak szabalyok . egy olyan benzinkut mellett elek amitol harminc meterre templom , szazra epdig iskola van . ki kellett kerni az antsz engedelyet ? igen . megadtak ? nem . zavart ez barkit ? nem . ennyit errol .
vagy ha kimegyek a varos szelere , akkor egy olyan benzinkuton tankolhatok amit eleve tilos lett volna a jelenlegi helyen megepiteni , mert egy repteri kifutopalya folytatasaban , par meterre fekszik - mar zuhant kozvetlen melle gep .
a kenopenz es nem a szabalyok az ur itt - ha a megvalositashoz az engedelyt kerni kell es nem megkapni , akkor mirol vitatkozunk ?

kicsijulius 2008.08.05. 09:17:41

sajnálatos módon a T. Aktatologató urak nem akarják, vagy nem képesek észrevenni azt az aprócska TÉNYT, h bizony ebben az országban MINDENT a pénz és a kapcsolatok mozgatnak, s e kettővel, simán meg lehet csinálni itt bármit!

számomra megdöbbentő, h nem látják be: a jogszabályokat, vagy mondjuk a környezetvédelmi előírásokat, szabályzatokat, hatástanulmányokat, stb. valamilyen nyomás hatására hozzák/hozták létre, h befogják ezzel azok száját, akik még hisznek a mesékben (->ilyen marhákra gondolok, mint amilyen én is vagyok, akik még azt vallják, h Földünk nem örökség a szüleinktől, hanem csupán kölcsön a gyermekeinktől... )

de mindannyian JÓL tudjuk az igazságot, s ezt Pocokporc úr is remekül megfogalmazta írásának "gazdaságilag érdekelt felek" c. részénél... :-(

komolyan azt hiszi itt valamelyik aktatologató, h majd ő képes lesz a "gazdaságilag érdekelt felek"-nek "nem"-et mondani...?

és mond csak kedves szakértő bácsi, honnan tudjuk majd eldönteni, ha már megvalósult egy-egy ilyen "álom" h az milyen áron jött létre...?
megfelel-e majd az, minden olyan szabályzatnak, előírásnak, stb. amit ugyancsak gyarló emberek hoztak létre...? (mint ahogyan írásod legvégén említetted)

(itt most NEM a hivatalos píííjár dumára vagyok kíváncsi, hanem arra, amit lelkiismeretnek hínak...)

vagy csupán azért kell az időt húzni, h minél nagyobb darabot szakítsatok a tábortűznél sülő husiból...?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.05. 09:58:31

...csupán azért kell az időt húzni, h minél nagyobb darabot szakítsatok a tábortűznél sülő husiból...?

Ugyen dehogy !!! M0-ás építés, tök felesleges Balcsi-völgyhíd, a nagy bánatos Alföld közepén tucatnyi alagút az M6-on ( persze aprópénzből, hogy minden héten bedőljön ) - ezek egyikén sem keresett senki nagy lóvét !

Ugyan, miket feltételezel Te, nem is értem :-))))))))

Sopánka Artúr 2008.08.07. 15:40:03

Csak egyet kellene megértenünk alapból: jelenleg a terület mezőgazdasági területként szerepel. És mivel valaki visszaküldte - biztos jó oka volt rá - az ezt módosító törvényt újratárgyalásra, így mezőgazdasági is marad. Amire a mai szabályok szerint tartósan megmaradó építményt nem lehet elhelyezni. Passz.
Hogy az aktatologatásnak melyik végén szabták ezt el, netán nem hallották az államfői vétót, nem tudom, de jelenleg eléggé kásás a helyzet. És bár én is motoros vagyok, és Talmát személyesen is ismerem, mégis úgy vélem, nem biztos, hogy mindig a lehetőségekhez kell alakítani a környezetet! Hanem tán sokszor épp fordítva! Ugyanakkor szívből örülnék neki, és támogatom, hogy létrejöjjön a hazai Moto GP futam! Hogy erre Sávoly-e a legjobb hely, vagy a spanyolok ragaszkodnak-e hozzá, hát ezen is el kellene gondolkodnunk Kedveskéim!
Viszont ha választanom kellene az M0 gyűrűvé tétele és a pálya között, akkor a Hungária körúton élők nevében is az előbbit választanám! De sajnos nincs ilyen választási lehetőség...csak nehogy az legyen a vége, hogy se gyűrű, se pálya nem lesz!

Pocokporc 2008.08.07. 23:26:14

Bizony, a rendezési terv akkor biztosíthatná a pálya felépítését, ha életbe lépne a Balaton-törvény. A köztársasági elnök nem azért küldte vissza, mert más gazdasági érdek vezéreli és nem szereti Talmát, hanem részben azért mert racionálisan gondolkodik és úgy gondolja, hogy nagyberuházások (ahol sokat szarnak) ne legyen ott, ahol nincs csatornaműhálózat. És Sávolyon NINCS csatornaműhálózat! Ti el tudjátok képzelni, hogy 50 000 ember telefossa a falut? A helyszín erőltetése nem spanyol találmány. Nekik tökmindegy. De miután a földek felvásárlásával megbízott magyar (megjegyzem, nagyon rafinált, de kibaszottul műveletlen, tuskó köcsögök) képviselők a helyiektől bagóért felvásárolták a földeket és ők adták tovább csilliókért a spanyoloknak. Magyar virtus. Közben csurrant-cseppent a della a polgármesternek, ilyen-olyan magyar politikai széltolóknak, persze hogy utólag nem érdeke senkinek (nálunk) a tervek módosítása. Ehhez hozzájárult a helyi kiskirály, Suchman Tamás, a privatizációs miniszterből hatalmas Jabbává váló méltóságos úr, aki nyilatkozatot tett, hogy 25-30 milliárdot majd csak úgy szerez a csatornázára. Közpénzből. Értitek. Persze közpénzből csatornáznak mindenhol, de pályázat útján, hogy azér' olyan sokat ne lopjanak belőle. Csak amennyit illik. Ha itt a lehetőség, hogy egy kis falu csatornázására elszórjunk ennyi pénzt azzonali utasításra, hát 70%-át szét fogják lopni. Ja és a nagy magyar szervezésről és előkészítésről annyit, hogy eddig semmiféle konkrét kérelem nem jutott el a hatóságokig, a senkiházi aktatologatók is csak a médiából tudják, hogy valakik itt valamit terveznek és csak néznek bután, mint lufiárus a nyílzáporban. Tessék egy kicsit a helyi szervezést is csépelni...

Lendvai74 2008.08.08. 10:39:56

...mint lufiárus a nyílzáporban
Ez nagy szöveg!

Kedves motoros szaktársak, kedves természetvédők, kedves ügyintézők!

Nem rossz ötlet, hogy legyen egy MotoGP-képes pályánk, hiszen ez a sportág közel annyi érdeklődőt vonz, mint az F1! Nem rossz ötlet, hogy a Balaton közelében legyen, hiszen ez komoly turisztikai jelentőséggel bír! Nem rossz ötlet, ez az egész... DE!!!
- Emlékeim szerint a Hungaroringen is volt korábban MotoGP. Lehet, hogy azóta sokminden megváltozott (biztonsági szabályok, egyéb követelmények), de a 80 M Euro-ból szerintem megoldható lenne bármi! Na persze a Hring egy külön cég, és nem a spanyol beruházók érdekeltsége.
- Milyen lesz a kihasználtsága/kihasználhatósága ennek a létesítménynek? Évente 1x Moto GP, hétvégeken amatőr gurulások, esetleg pár Európa bajnoki futam? Mert az F1, a túraautó bajnokság, kamionverseny az tuti kizárva - szerintem. Szóval ezért leaszfaltozni még egy földdarabot??? Szerintem van elég ring az országban az amatőröknek, és ha ezt elfogadjuk, akkor adódik a kérdés : évente 1x MotoGP kedvéért építünk egy pályát??? Jó - jó... értem én, lehet ezt menedzselni, ki lehet ezt használni, hozza is a pénzt meg örülnek is a motorosok... De nekem valahogy keser-édes ez a dolog.
Amíg kis hazánkban olyan a gazdasági környezet amilyen, amíg olyan a politikai elit amilyen, amíg olyan a nemzeti összetartás amilyen, amíg tönkre teszik az eü. ellátó rendszert és szétzilálják az közoktatást, amíg olyan a közúthálózat amilyen, amíg egyre terjed a nyomor (!), amíg harácsoló spekuláns férgek rombolják az életünket, addig kisebb gondunk is nagyobb kellene legyen annál, hogy legyen-e MotoGP és hol legyen...
Ne értsetek félre : tetszik az ötlet, és nagyon jó dolog lehetne!!! De ez a mai magyar valóság szerint tele van korrupcióval, önös érdekekkel, érdekellentétekkel és rengeteg kérdőjellel! Tehát adódik egy kérdés : Muszáj ez?! Elengedhetetlenül kell ez nekünk, a mindennapjainkhoz?! Kinek az érdekeit szolgálja ez valójában?!

És igaznak látszik Néró szava : Cirkusz és kenyér kell a népnek!

Építsetek cirkuszt... de elébb adjatok kenyeret a népnek. Mert a nép az, aki a cirkuszba jár ünnepelni a hősöket!

Bocsánatot kérek, ha túl ömlengősre sikeredett ez a rövidke eszmefuttatás.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.08. 13:22:55

Köszönjük Pocokporcnak hogy rávilágíott: mennyire nem látjuk (nem láthatjuk) kívülről mi is folyik itt.
Közben a "Miért nem Battán, az eredeti helyszínen épült" topik is megoldást nyert - milyen fura, hogy ott is az 'akkor lesz, ha ilyen módon veszek részt/kapok részt' belőle játékon bukott meg a dolog.

Fáj kimondani: NEM ÉRDEMELJÜK hogy MotoGp futamunk legyen, és pont.

Lendvai74: ki lesz használva, hidd el. A Ringen meg nem lehet mert:

- Ecclestone nem engedi és kész.

nigger 2008.08.12. 22:30:38

Az a gáz hogy Lendvainak tökéletesen igaza van.Remélem hogy meglessz a kihasználtsága.Remélem.Pl:Euroring. :(

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.08.13. 10:02:21

Ne panaszkodj: inkább azt találd ki, hogy mikor megyünk Kakucsra kanyarvadászni ?

( Vótam Ringen. Mentem mindállat... És nemisnem estem el. Jóvót... :-)

acetofive 2008.08.15. 23:18:21

vszinu solyomnak, meg a degeneralt szakertoknek nem adtak eleg lovet...
aztan most bosszut alltak..

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.10. 17:21:25

khhmm...ne legyen igazam :


Megbukik a sávolyi Moto GP-projekt?

* Nagy Zoltán - nz@mail.index.hu

2009. február 10., kedd 12:38 | Frissítve: 2 órája

Tavaly novemberben tették le a magyar gyorsaságimotoros-versenypálya alapkövét, az építkezés még nem kezdődött el. A csatorna gyakorlatilag elkészült, ideiglenes szennyvíztisztítót építenek hozzá, építési engedélyt utána lehet kérni. A pálya helye jelenleg egy magyar magánszemély tulajdona, övezeti besorolása szerint mezőgazdasági terület. Gyenesei sportminiszter szerint vélhetően nem lesz futam idén ősszel, a kivitelezőt meglepte a miniszter kijelentése...

Vajon honnan lehetett ezt már tavaly júliusban sejteni ?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.05.07. 18:50:15

De jó: pálya továbbra sincs (sőt, előkészületei sem!) de sz@rrágás az egyre jobban...
Továbbra is tartom: ez ismét magyar sajátosság.

sportgeza.hu/sport/2009/05/07/perlik_a_savolyi_motorospalya_bejaratat/
süti beállítások módosítása