Nagyon szubjektív teszt
2008.08.03. 14:38
Motor: Kawasaki ZZR 600 ( 2002 )
A fenti motoron hosszú ideje problémát jelent, a nagy terhelésnél, főleg kanyarokban jelentkező túlzott hátsó összeülés, és az ebből adódó alulcsillapítottság és bizonytalanság.
Futómű hangolással, és gumicserével próbáltuk orvosolni a ( ZZR-eken elég jellemző ) problámát.
Hátsó futómű állítás:
1, Kioldod a rugóstagon felül, alul, és a himbában alul-elöl a három csavart.
2, A rögzítő gyűrűket felül elfordítod ellentétesen ( lehet h meg kell ütni ha rég nem lett szétszedve, sima balmenetes )
3, Az alsó gyűrűvel befeszíted a rugót ( akár teljesen is betekerheted ) le egészen a menet aljáig, a felsővel pedig lekontrázod.
4, Alul a kézzel fordítható tárcsát 3-as, legerősebb állásba tekered - ezzel a csillapítás fog nőni
5, A zsírzógombbal bezsírzod a rugóstagot
6, A 3 csavarral visszarakod.
Kb. fele annyi idő megcsinálni, mint itt leírni de fél collos crova, és közepes hosszabbító kell hozzá, hogy a vázon keresztül be tudj nyúlni a felső csavarhoz.
Gumiabroncs csere:
Elöl - Avon ST 45 120/60-17 helyett - Pirelli Diablo Strada 120/60-17 ( használt, kb. 10.000.- Ft )
Hátul - Dunlop D205 160/60-17 helyett - Kenda K671 - 150/70-17 ( új: 13.500.- Ft )
Futóműbeállítás:
Elöl - Gyári rugó, olaj, és beállítási értékek.
Hátul - Rugóelőfeszítés: 95%
Csillapítás - 3-as fokozat ( 100% )
Első teszt: Lassú kanyarodás. 2. fokozatban, kb 30-50 km/h sebességgel.
Első futómű: A kormány a belső ív felé beesésre hajlamosabb mint gyári beállításokkal, de a sebesség növelésével ez automatikusan megszűnik. A visszajelzés elegendő, a komfort tökéletes.
Negatívum: forszírozott tempóhoz túlzottan puha berugózás.
Pozitívum: hibátlan utazási komfort, minden helyzetben.
Hátsó futómű: A gyárinál lényegesen keményebb futómű, és magasabb falú gumiabroncs jelentős szabad-magasság többletet ad. Így kanyarba beforduláskor nagyobb lendületet biztosít, stabilabb fordulási jellemzőkkel.( Figyelem : csak 175cm+ pilótáknak ! Az alap magassága, és összeülése is változik a motornak ezzel a módosítással ! )
A gumi sima aszfalton, ledöntött motornál csak 50-60 lóerőig biztosít kifogástalan tapadást, a keményebb hátsó rugó miatt hamarabb csúszik meg - a feszes beállításból származó direktebb visszajelzések miatt viszont a csúszáshatár hosszabban, és nyugodtabban kontrollálható. 80kg os pilóta alatt sehol nem fordul elő alulcsillapítottság, vagy zavaróan mély összeülés, még kigyorsításkor ill. erős terhelésváltáskor sem.
Negatívum: a gyáritól idegesebb viselkedés forszírozott tempónál, összefűzött jobb-bal kombinációkban.
Pozitívum: Sehol le nem érő sztender, vagy lábtartó, közvetlen viszajelzés kanyarokban, még megfelelő utazási komfort mellett.
Dőlésszögek :
Kanyar típusa ( Bal ) :
2. fokozatban, 50km/h - val.
'Rinya-csík' elöl : 5 mm, hátul 2 (!) mm.
3. fokozatban, 90km/h - val.
'Rinya-csík' elöl : 3 mm, hátul 0 (!) mm.
Kanyar típusa ( Jobb ) :
2. fokozatban, 50km/h - val.
'Rinya-csík' elöl : 7 mm, hátul 3 (!) mm.
3. fokozatban, 90km/h - val.
'Rinya-csík' elöl : 5 mm, hátul 1 (!) mm.
Egyéb tulajdonságok: A csúcsos profilú hátsó gumi miatt egészen kis erő szükséges a kanyarvételekhez, és az átfordítás sem igényel nagy energiát. Az áttétel - a nagyobb kerületű gumi miatt - hosszabb lett : (mért értékek, zárt pályán) 100km/h-nál 4800 , 160 km/h-nál 7900 , 230 km/h-nál pedig 11.200 rpm, hatodik fokozatban.
Összegzés: A gyári futómű, megbontás nélkül elérte a teljesítő-képessége határát. Két személlyel is alkalmassá vált forszírozott kanyarvételre, a kiálló konzolok ( pl. sztender ) elakadása nélkül. További fejlesztésként, kényelmesebb/pontosabb futómű csak megbontással ( rugó-olaj és szelepcsere elöl ) ill. típusidegen és/vagy tuning hátsó rugóstag beépítésével érhető el.
Ez utóbbi, a tank tartó konzol miatt csak flexibilis csővel szerelt, különálló gáztartályos modell alkatrészével oldható meg.
( Akit pedig maga a típus érdekel, esetleg már boldog tulajdonosa is egy ZZR-nek, az sok-sok márkatársat, és egy jó társaságot találhat a zzrmania.extra.hu oldalon ! )
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.