Drapál János
2008.12.28. 19:37
Hol is kezdjem... Egy üveg csodálatos Bock bor, egy jó (motoros) társaság.
Internet, JuTúb, beszélgetés. Régi idők motoros videói, Mike "mikethebike" Hailwood, Agostini, Saarinen, stb.
Ámulunk az számunkra (még mai technikával is) elérhetetlen tempón, az alig védelmet nyújtó ruházaton, a motorozás, és motorversenyzés VALÓDI hőskorán.
Aztán beírom a keresőbe: János + Drapál. "..No videos found for “János Drapál”.."
Szomorúan dőlök hátra az előző nevek többszáz darabos találatai után. Nem létezik, hogy a (már akkor is) befolyásos Böröczky Pepinél, vagy valamelyik tehetősebb rajongónál nem akadt egy nyamvadt (csempészett, dollár-boltos stb.) kézikamera, amellyel kilátogatott egy-egy versenyre.
Ez még a technikai háttérre sem igazán fogható, hiszen számos, a 80-as évek legelején készült autó- és motorverseny videót találunk a további keresések közben - akár egyszerű, háztömb körüli rendezvényeket is, itthonról.
Aztán egy apró reménysugár. Egy hír: kiadták Drapál János replika sisakját.
Két tucat hozzászólás, "jó magyar" szokás szerint fele csipkelődő, akadékos.
És egy ismerős név a hozzászólók között: Drapál Fecó.
Szó szót követ, levélváltások, és egy nagy élmény: a másfél évtizede elveszett Drapál János könyv újra a birtokomban lesz -és minő megtiszteltetés- fia, Fecó fogja nekem postázni azt.
Ismeretlenül, pár szóból segített egy soha nem látott embernek.
Hogy mi a tanulság? Számomra annyi, hogy Motorosnak lenni jó dolog kedves barátaim. Csupa rendes ember mind, higgyétek el nekem...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
polanigger 2009.01.18. 19:22:26
polanigger 2009.01.18. 19:25:10
Íme az eredmény:
Drapál János (Budapest, 1948. február 3. - Pöstyén, 1985. augusztus 11.) gépjármű-technikus, motorkerékpár-versenyző A magyar versenyzők közül először nyert vb-futamokat - 1971-ben a Csehszlovák (250 kcm), 1972-ben a Jugoszláv, 1972-ben és 1973-ban az Osztrák Nagydíjon (350 kcm). A szocialista országok ún. Béke Barátság Kupájának (BBK) 6-szoros győztese. 1971-től 1984-ig 9-szeres magyar bajnok. 1967-ben a túramotoros bajnokcsapat tagja. A pöstyéni versenyen motorkerékpárjával baleset áldozata lett.
Hát ez aztán egyáltalán nem tudatja, hogy ki volt valójában Drapál, és milyen ember volt. Órákig kutattam a már megsárguló félben levő hajdani képeim között, hogy valami eredetit találjak, de csak egy Frohburg-i fotó akadt a kezembe, a 80-as évek elejéről. A magyar alakulat ballagott a díjkiosztó felé, ahol mindhárman a dobogón álltak. Középen természetesen Drapál János.
Jövő vasárnap lenne Jani 60 éves. Talán ez alkalommal nem csak a haláláról illene megemlékezni, hanem a születésnapjáról is. A barátok, tisztelők február 3.-án délelőtt 11 órakor megkoszorúzzák Jani emléktábláját a Hungaroringen. Az eseményre mindenkit szeretettel várunk!
Ezt találtam.Remélem nem baj ha bemásolom legalább páran itt is megismerik.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.01.18. 20:12:02
Komoly megtiszteltetésnek érzem, hogy pont Drapál Fecó fogja újra elküldeni azt a könyvet, amitől motorossá váltam ez előtt 25 évvel...