1900 km, 370 híd, 46 alagút
2009.12.21. 11:30
Elkészült a kínai autópálya projekt utolsó szakasza is, így átadták az összesen 1900 kilométernyi gyorsforgalmi utat. 570 milliárd forintba került nekik, nem is értem honnan volt az a sok pénz...
Nálunk, az M6-os Budapest - Pécs közötti szakasza nagyjából 195 kilométer hosszú.
És pont ugyanannyiba került (mai árakon számítva) mint a kínai vetélytársa... Csak hogy viszonyítsunk - 1900 kilométer, az annyi mint Győrből Barcelonába leautózni.
Nincs több kérdésem.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
fehso2 2009.12.21. 17:38:01
"accepted speed limit on China National Highways is 80 km/h"
Tehát ezek a kínai utak NEM AUTÓPÁLYÁK, bár úgy tűnik szeretik annak hívni.
A 80 km/h-ás sebesség Európában nemhogy autópályának és autóútnak, de még sima külterületi útnak is kevés.
Összehasonlíthatatlan műszaki értelemben azzal, amit mi autópályának hívunk. Nem is beszélve az ilyen beruházások jogi hátteréről. Van-e Kínában pl. kisajátítási ára a területeknek, vagy csak elveszik, azt kész...stb?
Ennek tükrében az egész hírrel nem érdemes foglalkozni!
fehso2 2009.12.21. 18:57:55
Maradjunk annyiban, hogy NEM ÉRTESZ HOZZÁ, meg annyiban, hogy azóta kiderült, hogy csak az utolsó 320 km került 3 milliárd dollárba.
Szal, beszoptad a hírt, de ez az újságírók sara.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.21. 19:04:54
A második bekezdésnek meg nem is értem, de szerintem Te magad sem. Biztos ehhez sem értek...
fehso2 2009.12.21. 22:09:33
Bocs, nem akartalak lehurrogni!
Egyébként igen, értek hozzá, mert én autópályákat (is) tervezek.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.22. 07:58:05
Akkor inkább a diktatúra, mint ez a 300%-os pénzherdálás.