Miért pont a Kawát választottam annak idején? Bármilyen elcsépelt, a motor választott engem.

1998 tele. Egy tévedésből kifolyólag ezt a telet egy autó, a 'bizonyos' Lancia Delta volánjánál töltöttem. Hasznos volt: az elbukott 2-3 havi fizetés megtanította, hogy soha többé ne vegyek "hülye" autót. Ha így nézem, az elköltött 100-200 ezer forint igazán semmiség...

                   Életem utolsó autós ballépése: Lancia Delta 1.6 16V

Februárban elkelt a 'ferjánczsárga' tizenhatszelepes rettenet, ott álltam 265ezer magyar forinttal a zsebemben. Egy sikertelen Suzuki GSX550F látogatás után, két telefonszámmal a zsebemben járkáltam fel s alá.

Honda CB750, 255.000 Ft. Igazi klasszikus. Ma már youngtimer-nek mondanánk, lassan igazi veterán kult motor válik belőle.

Kawasaki GPz750, 275.000 Ft Kimondottan sportmotor kiállással, hiszen már lengőkaros (igen, akkor ez még kérdés volt!) meg amúgy is. De "csak" egy Kawasaki.

Mindenki szidta. Hangos, zajos, kezelhetetlen, és egyébként is... nehogymá' kawát... okos legyé' mer' dilósan nem bírlak komázni... Honda, na az egy tisztességes motor.

Hagytam magam, odadobtam vágyaim a többiek elvakultságának oltárára. Gyulám, diktáld a CB telefonszámát!

Gyula Duke Nukem nevű agyrombolóval pusztította épp magát - ez később még lényeges lesz. Két sorozatlövás között jót röhögött, hogy virtuális énje letépte egy ork fejét, és telesz@rta a torkát... majd belekezdett... 0620...

Ütöm, kicseng. Szia, Laci vagyok... azaz üdvözlöm...szóval na... a motor után, ha szabadna. Idős, kimért hang. Képzeletemben még szakállas is.

Elmondja, orgánumában mély tisztelet és végtelen szeretet a motor iránt. Nahát, egy Honda ilyen érzelmeket tud kiváltani? Hümm... kezdek tényleg megnyugodni.

 Nem vágytam rá, de mellette döntöttem

Minden kiderült, az alkura térünk (igen látatlanban, sic! neveletlen kutyakölke!) Elmegyek érte, visszajövök, kesztyű is kell és az a hülye átírás...jajj. Mivel továbbra sem dugott senki ötezreseket a zsebembe, tehát 265 az innenső térfél. Nem akarok pofátlan lenni és bemondom, hogy ződ az adutt: 250.

Pillanatra bentszakad a hang. Már kezdem azt hinni, hogy megsértettem a komoly, ötezer forintnyi alkuval. De nem, lemondóan sóhajt: kell a pénz, gyertek. 250, de semmivel nem kevesebb. Cím, merre is, igen tudom, van ott egy kocsma a sarkon - hát hogyne lenne. Ötre ott leszünk.

Bérház, garázs-sor, valóban idős, de szakálltalan. Garázs kinyit...

Talán mai napig nem érti az ember, hogy miért is álltunk ott másodpercekig megfagyva. Ennyire szép lenne az ő motorja? Vagy épp ellenkezőleg, és mindjárt sarkon fordulunk?

NEM. A motor gyönyörű. Egy csodálatos szép, gyári fényű Kawasaki GPz 750.

Emlékeznek ugye... Gyula, Duke Nukem... várjá 'szom beléd ork, kinyírlak... nullahathúsz...

Ez az állat simán bediktálta a GPz telefonszámát a Honda helyett. Az ember meg hülyét kapott, amikor látatlanba' lealkudtunk másfél havi minimálbért a telefonban.

Rövid próbakör, adásvételi, kis beszélgetés. Lekísér még a motorhoz, és így szól:

- Tényleg 265 az összes pénz ami Nálad volt?

- Persze, és otthon a matracban se vár több. Még a héten átíratom, a következő fizetéskor már motorozni is tudok majd vele... talán, ha addigra lesz kesztyűm.

- Tessék, itt egy ötezres. Hétvégén guruljatok egy nagyot! - és azzal a bőrdzseki zsebébe gyűrte a pénzt. Nem mintha neki nem hiányzott volna...

 

 Hát nem gyönyörű?

Fogalmam sincs, ma milyen motoron ülnék - egyáltalán lenne -e motorom? - ha akkor nincs ez a baki a telefonnal. De így, hogy csodás negyvenezer kilométert gyűrtem az öreg Kawába nem lehetett kérdéses: elvesztem, lelkem egy darabja immár végleg a zöld ördögé lett...

És tudjátok mit? Kicsit se bánom.

 

 

Szerző: kutya_zzr

6 komment

Címkék: zzr sztori

A bejegyzés trackback címe:

https://kutya-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr651835019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aCigó 2010.03.14. 09:11:06

1,qrva jó kis kocsi volt az delta! Az által szerelmesedtem bele a "komoly" verdákba,hónapokig csorgattam a nyálam utána.
2, engem is a Te gpz-d fertőzött meg a motor iránti szerelemmel! (bár a szívem mostanra egyértelműen a V2-ért dobog!)
3,Amíg a barátom vagy,a lelked egy darabja MINDENKÉPPEN AZ ÖRDÖGÉ!!!

Hispy 2010.03.14. 09:14:23

EZ jó volt jó ilyen sztorikra ébredni:) de ez az igazság és ez a helyzet velem is meg a kawaval. Ha egyszer kiprobálod és Ráérzel arra a pluszra akkor a szived darabja örökre a Zöld ördögé :)

hapsi 2010.03.14. 11:25:53

Én is GPZ-vel kezdtem, 1100-as volt, '83-as. Az összetört (kisteherautó), most ZX9R van :-)

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2010.03.14. 11:45:54

Hm. Ezt jó volt olvasni. Még ilyet. Sokat!

Bituman.hu 2010.03.17. 08:58:22

P lászló a 3. d.-ből (mert ott a legélethűbbek a gyerekek)!

Azért a limitált szériás "Gialla Editione"-re hajazó festés, a tejfelszőke gyerekkel életérzés....Mindig mondtam, hogy valami van arrafelé a vízben :D

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.03.17. 09:23:46

@Bituman.hu: akkor még nem ismertünk ilyen kifejezéseket, hogy giallaedizione... ferjánczsárgának, vagy (nem)kis képzavarral dakarsárgának neveztük.
A mérhetetlen korrodálást pedig egyszerűen csak rohadásnak :)
süti beállítások módosítása