Édes, otthon

2010.05.15. 12:08

 

Alig három hét telt el.

A csúnyácska, poros ZZR továbbra is pont olyan csúf, mint amikor kiszabadítottuk ötéves álmából - de a szíve már vidáman dobog. Azaz hogy... vannak itt is gondok, de erről majd később.

A lényeg, hogy a szerviz elvégezte az összes folyadék és kenőanyag cseréjét, új tömítéseket és szimmeringeket kapott a gép, gyertyát és akksit vettünk hozzá, Silkolene teleszkópolajjal felkeményítettünk az elejét - a hátsó rugóstag és a fényergek pedig végleg lekerültek a motorról - egy 2003-as donorról kapott új egységeket a vas.

 Fura tendencia: a Quiksteelnél folyton jó dolgok történnek a motorral

"Csak" a szépségét illetően küzd kihívásokkal: a legeldugottabb helyeken is centis por fedi, a valaha new york-i napfényben tündöklő, 4-1 sportrendszerrel büszkélkedő gépet.

Hála Áronék gondos munkájának, az idomok alatt alapos mosást és viaszréteget kapott a Kawa, így már csak a külső tisztítás maradt számunkra. Sampon, viasz, műanyag- és bőrápolószer, gumiápoló hab, lánctisztító- és kenő, a tükrökre, lámpákra és indexekre üvegpolírozó.

Az eredmény lenyűgöző: az elmúlt két évtizedre csak a gondatlan szállításból adódó dörzsölés nyomok, és a harmincezer mérföldet mutató műszerfal emlékeztet... na meg a motorblokk, ami egyelőre három hengerrel jár, az elvégzett karburátor szinkron ellenére is.

 Félkészen - itt már látszott, hogy szép vas kerekedik belőle

Irány az autópálya: a motor erőtlen, érzésre hatvan lovat tudhat, és szörnyű hangokat ad ki magából. A végsebessége is kevés hozzá, hogy egy tisztességes gyorshajtás csekket kapjak az RS Octaviában figyelő trafipaxból... kész vagyok, kedvemet szegi az erőtlenség.

Megállok, teletankolom (hatezeré'...jajj) és elindulok vissza. Valami wannabe sportautó birokra kel velem a gyorsítósávban, ezt még három hengerrel sem tűrhetem: visszakapcsolok számtalan sok fokozatot, teligáz, háromhengeres repedtfazék börrögés, és PAFF!

A tükörben még látom, hogy hatalmas KOSZ-POR-KOROM elegy dörren ki a kipufogóból - valószínűleg ez gátolta a harmadik henger leömlőjét a szabad légmozgásban. Meg azt is látom, ahogy a piros kétajtós pléhdoboz, a tükrömben apró pontként igyekszik lépést tartani a rakétával, és mintha villogna is a reflektora... de ez már mind mellékes.

A motor életre kelt, az összes ló a helyén, és már csak az irigység dolgozik bennem: ha jól sejtem, ez a motor keményebben gyorsít, mint a saját, 2002-es vasam. Nehezen írom le, de nincs kizárva, hogy élvezetesebb is.

Egy rohadt jenki - rágóval a szájában, és tele szteroiddal. Imádom.

 State of New York. Egy rohadt jenki - de imádom.

Mennyire jó lesz ez a Kawa estekre, amikor üvöltő kipufogóval süvítek végig a célegyenesen, hogy a 150 méteres táblánál kezdjek csak el fékezni, lesz ami lesz.

Vagy Andinak, rendesen megtanulni motorozni - hiszen ez egy igazán jóindulatú vas, míg a méregerős, és kizárólag kilencezres fordulat felett életre kelő 125-ös Laverdája nem az a kimondott kezes jószág.

(Még ha ezerszer több mókát is ad, mint bármelyik elhízott, japán sornégyes - bocs Kawa)

Lehet, még egy Tátrát is megkockáztatnék az új vassal, hiszen tényleg élmény vele kanyarogni, hála az új futóműnek.

Vagyis nem.

Nem lesz itt Tátra, sem Kawa est, nem fogom én ezt kinyírni, pedig Istenemre: nagy kedvem lenne hozzá. Ez egy valóban életteli és erős Kawa - hát mi kellhet még az örömhöz?

Talán egy telefon. Egy hívás, amiben közlik veled, Barátom, megveszem ezt a vasat Tőled. Megtanulok motorozni vele, belevágok, úgy éljek.

Az én lelkem meg örül. A kör bezárult, a Múmia sorsa eleve elrendelt volt - amilyen kalandos úton került hozzám, és talált új életre általam (illetve Áronék gondos munkája által), annyira csattanós a válasz arra, hogy miért is kellett megvennem.

Hogy is mondta az Öreg anno?

Ha rosszat tesz, vagy bánt Téged, én nem leszek ott hogy segítsek - Neked kell megbocsájtanod. Mégis nyugodtan engedlek el, mert egy álmot testesítesz meg, Motorost faragsz valakiből, aki a lelkében - talán - mindig is az volt.

Szia Múmia, viseld jól magad.

Vagy ne is. Inkább okozz mérhetetlen sok örömet neki, és félemlítsd meg nyugodtan, ha nem tudja kivel van dolga.

 

Good bye, jenki.

 

 

 

 

Szerző: kutya_zzr

3 komment

Címkék: mumia

A bejegyzés trackback címe:

https://kutya-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr352004882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

978217 2010.05.16. 10:00:27

Veri nájsz.

Elején kicsit izgultam nehogy nagyobb baj kerekedjen a 3 hengerezésből, de aztán látom megoldódott.

Szép dolog motort újjáéleszteni, csak a blokkhoz ne kelljen nyúlni.

Pár hete Szekszárd mellett az M9-esen egy turbófeltöltős kawát segítettem belökni. Külsőleg nagyon szép volt, csak a blokkal voltak gondok, folyt belőle az olaj, egyik henger nem működött, stb. A legnagyobb baja az volt hogy még elvárták tőle hogy működjön.

Szóval ha blokkhoz kell nyúlni vödörszámra lehet bele önteni a pénzt, és még akkor sem lesz tökéletes, sajnos magam is tapasztaltam.

Visszatérve, jó cikk lett.

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2010.05.17. 14:10:27

Tényleg jó lett az írás, kíváncsian várom a folytatást.
süti beállítások módosítása